Lista dårå

Den här listan är återkommande i min blogg framåt årets slut.
Om ni kollar mina arkiv så är det tredje året jag kör på den och har därför inte kopierat den från någon, varken ärligt eller oärligt snodd.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Pluggade färdigt en utbildning

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Japp. Men jag minns inte vad det var.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nja, vänners vänner har det

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej tack och lov. Däremot dog en liten flicka som var min patient.

5. Vilka länder besökte du?
Danmark.

6. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
Fastjobb och ekonomisk trygghet

7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
4:e juni, då var jag otroligt stolt över mig själv

8. Vad var din största framgång 2010?
Jag blev färdig barnsköterska och jag fick finfina betyg!

9. Största misstaget?
Att börja röka igen när jag hade slutat.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag har fått så mycket konstiga grejer i år. Slitningar i handleden, domningar i huden på mage och händer och så den här trevliga vinterkräksjukan vi nyss åkte på. Förutom min ständiga förkylning förstås.

11. Bästa köpet?
Min nya dator!

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Räkningar såklart. Men även blöjor, barnmat och barnkläder. Min unge är kräsen.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja, att jag blev klar med skolan. Och återfick kontakten med en av mina närmaste vänner som varit borta i flera år.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Alla melodier som spelas ur Lokemans leksaker.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare tror jag...

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Njutit av min bebis innan han växte upp och blev en pojke. Sovit!

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Slösat pengar. Varit vaken.

18. Hur tillbringade du julen?
I flygande fläng till olika familjer och vänner.

19. Blev du kär i år?
Alltid kär i mina pojkar!

20. Hur många one night stands?
None...har dejtat min karl i över 8 år nu.

21. Favoritprogram på TV?
The Walking Dead och Hells Kitchen.

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej.

23. Bästa boken du läste i år?
The Ruins av Scott B. Smith

24. Största musikaliska upptäckten?
Tror inte jag har hunnit lyssna in mig på nåt nytt i år.

25. Något du önskade dig och fick?
Leksaker till min lillskit och pengar till mat!

26. Något du önskade dig men inte fick?
Ett fastjobb. Snygg kropp. Nytt ansikte. Bättre humor.

27. Årets bästa film?
Shutter Island.

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Fick hem lite folk på fika. Annars tog jag det lilla lugna.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Såklart. Se tidigare svar liksom.

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
Den slöa mamma stilen ungefär

31. Vad fick dig att må bra?
Min underbara familj och svärfamilj!

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Kunde väl tänka mig att dra ett slick på Nigella, hon ser ut att smaka gott

33. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Valresultatet. Att folk orkar bry sig så mycket om det lilla skitpartiet Sverigedemokraterna när Moderaterna får regera som de vill.

34. Vem saknade du?
Annika. Therese F. Styffe och Snörkis.

35. De bästa nya människorna du träffade?
En del goa arbetskamrater.

36. En värdefull läxa du lärt dig i år?
Gamla sår läker aldrig bort, men de blir till ärr.

37. Citera en sångtext som summerar ditt år:
"At the end of a smile there's a laugh and a half"

Kommentarer
Postat av: Therese

Nu känner jag mig ganska skamsen och utpekad här. Förlåt att jag lånade din fina lista utan att fråga förra året :( Kommer inte ihåg om jag gjorde det. Jag kan ta bort den eller skriva att jag snott den av dig! Din önskan är min lag liksom! :)

2010-12-29 @ 12:47:41
URL: http://jagskablisyrra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0