Tja, förklara det för en tvååring...

De flesta av er läsare vet antagligen inte att jag jobbar som vikarie i vikariepoolen för barnomsorg i grannkommunen. Då får man hatta hit och dit till alla dagis (förskolor om man ska vara PK, vilket jag ju till känns inte är) som finns och vara "fröken" på olika ställen varje dag i princip.
Det är skitaskoj, speciellt allt vad ungarna kan haspla ur sig ibland.

Idag satt vi och åt lunch med barnen, pojken, ca två år, som satt bredvid mig står för dagens roligaste.
"Fröööken....."
"Ja?"
"Varför är du så tjock?"
Jag klappar mig på magen.
"Tycker du verkligen att jag är så tjock?"
"Neeej, inte där....häääär!"
Varpå han pekar på mina bröst.

Vad säger man då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0