Dumma frågor

Vissa frågor är verkligen otroligt, ofattbart dumma.
Så dumma att man funderar på om personen som ställer frågan har glömt hjärnan i badrummet eller nåt.

Exempel på idiotiska frågor:

När man slår sig på tummen med en hammare t.ex: Gjorde det ont?
Neej, jag är en superhjälte som inte kan känna smärta på samma sätt som vanligt folk!

När man stöter på nån man känner igen: Men är du här?
Nej, jag låtsas bara. Egentligen är jag i Kiruna.

När personen man promenerar med vänder sig om och upptäcker att man är tre meter bakom: Går jag för fort?
Nejdå, jag tycker om att känna mig som en mindre stående kvinna (kulturellt uttalande) som ska gå bakom sin man!

När man glupskt hugger in på maten och skyfflar in allt man kan: Är du hungrig?
Nej, men jag måste jobba för att behålla den här michelingubbeformen.

Kommentarer
Postat av: Natosh

Det där är ett fenomen som alltid har stört mig. Jag känner mig lite dum på något sätt som inte fattar varför man frågar sånt. Jag känner mig som Sheldon i The big bang theory, minus smartheten.



"Nämen är du hemma?" - mammas standardfråga. "Nej" - mitt standardsvar. Varför inte bara kasta om lite och formulera meningen "Jasså är du hemma."?

2010-02-20 @ 22:36:13
URL: http://www.natosh.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0