Finare än andra?

Kom hem efter underbar helg i Jönköping igår.
Oj vad jag saknade Lokeman! Det gick bra när vi var där, men när tiden närmade sig för att åka hem så kom det som svallvågor över mig.

I alla fulla fall.
Idag var jag på introduktion inför sommarjobbet.
När vi presenterade oss för varandra och cheferna så sa en av enhetscheferna om en av killarna som skulle sommarjobba på äldreboendet: "Och *** här läser till doktor, vilket eminent besök vi får va?"
Och jag ba' va?
Varför är han eminentare än nån annan av oss?
Bara för att han har valt att läsa till läkare och jag till barnsköterska så betyder inte det att han är eminentare än vad jag är.
Och folk undrar varför det är sån hierarki på sjukhusen. Undrar jag vem som skapar den från början.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0