Dramatik i tillvaron

Igår när vi var och handlade på ICA Maxi och hade varor på rullbandet så hände det mest dramatiska jag varit med om i en affär.
Henk lassade upp varor och jag stod längst ned och packade när det kommer en sån där "fin" dam och kliver förbi och ut genom kassan.
Och larmet börjar pipa! Kassören ropar på henne: "ursäkta, det pep när du gick igenom".
Damen kommer tillbaka med förvånat uttryck och säger "piper det, det kan jag aldrig tro" samtidigt som hon går igenom larmporten igen. Och jo, det pep igen.
Varpå damen sätter iväg med en väldig fart! Och vår kassör efter.
Jag som stod bra till såg när han tog tag i henne och gav sig på hennes väska.
Den "fina" damen hade nog oxfilé för närmre 1000:- i sin väska.

Själva fick vi snällt stå och vänta vid kassan eftersom hälften av våra varor inte var scannade än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0