Modigt

Jag trotsade alla moderliga instinkter vid nattningen igår.
Skrotis somnade i min famn till kvällsmatningen vid 22, men vaknade när jag la honom i sin säng.
Panik, gråt och sparkanden.

Jag stoppade i nappen, pussade hans panna, sa godnatt och gick ut.
Gick och la mig själv. Hörde hur han skrek i sitt rum, men vägrade rusa upp.

Skriket tystnade. Två minuter senare skrek han igen. Jag härdade ut. Fick binda mig mentalt i sängen.
Skriket tystnade igen. Sen var det tyst! Och var tyst ända till 06.30!

Idag känner jag mig mallig och stolt över att jag var så modig.

Kommentarer
Postat av: Vonsan

Trägen vinner. Denna gång var du starkare än Lokis.

2010-03-23 @ 12:20:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0