Freakin' Awesome!

Idag har jag gjort det häftigaste jag gjort i livet, utom att själv få barn.
Jag var med på ett kejsarsnitt!
Det var fantastiskt! Jag hade tårar i ögonen där jag stod på tå på en pall och försökte hinna med att se precis allt.
Det går inte att beskriva i ord hur det kändes, hur adrenalinet rusade i kroppen och endorfinerna hade fritt spelrum när den lilla flickan kom ut och tog sitt första andetag med ett skri.

But I tell you this; det är ingen liten "lätt på handen"-operation minsann!
Kan berätta att det är brutalt och att man måste vara stark i armarna för att göra det man ska. Och ha bra balans.

Kommentarer
Postat av: Natosh

Ja tacka fan... Jag hade behövt sjösjuketabletter som dom höll på och slet i en!



Jag hade faktiskt velat se mitt eget kejsarsnitt live, men jag vågade inte fråga om man fick. De skulle nog tycka att jag var störd. Avundsjuk på fadern som fick se, han blev inte äcklad utan tyckte att det var intressant och jag är inte äckelmagad själv. Kände mig utesluten med det där skynket för :(



Jäkla häftigt för dig iallafall! Grattis!

2010-05-25 @ 18:06:50
URL: http://natoshh.blogg.se/
Postat av: Ninni

Ohh va häftigt men var det inte läskigt när dom skar upp??



Clowner..hur kan nån tycka att dom är trevliga jag RYSER!!!!



2010-05-25 @ 18:22:57
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Lenkan

Natosh: Jag BLEV faktiskt sjösjuk! Men det var efteråt när de höll på att sy ihop mig. Allt gungade och nu vet jag att det var när de la ned livmodern rätt igen. De tar nämligen upp den och lägger den på magen för att sy ihop den. Så jag kräktes i mitt hår. Trevligt trevligt =)

Jag önskar att jag fick vara med på fler kejsarsnitt, men antagligen var det här första och sista gången tyvärr.



Ninni: Nej det var inte alls läskigt! Dessutom kan jag berätta att själva snittet med skalpell är pyttelitet, precis så litet att det får plats ihopträngda fingrar från fyra händer. Sen drar de upp resten med handkraft. Det var bara intressant att se. Innan snittet så var jag med på en operation på en kille vars testikel inte hade vandrat ned som den skulle, det var lite mer pilljobb, en pyttetestikel liksom =)

2010-05-25 @ 18:55:00
URL: http://lenko.blogg.se/
Postat av: Vonsan

Vilket spännande jobb du har!

Synd man är för gammal för studier...

Jag får nog vända mina papper i 12 år till..

Må gott o kramis

2010-05-26 @ 07:59:27
Postat av: Therese

Åh, vad skoj! Jag blir tårögd av förlossningar på tv, men det måste ju vara ännu större i verkligheten :)

2010-05-27 @ 11:55:24
URL: http://jagskablisyrra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0