Gratis är gött

Visste ni att man får åka lokalbuss gratis när man har en unge i vagn eller kärra?
Det hade jag inte en aning om förut, men när jag upptäckte det så blev det åka av minsann.
Att utnyttja systemet? Tja, kanske det. Men det struntade väl jag i!

När jag var mammaledig och Henk jobbade nätter så ville ju han sova ifred när han kom hem på morgonen. Då passade det perfekt att stoppa ned Lokeman i vagnen och ställa sig och vänta på nästa buss.
Det spelade liksom ingen större roll vart bussen tog oss. Ibland åkte vi till Bergvik och shoppade, ibland åkte vi in till centrum och spatserade.
En gång tog vi bussen ut till Rud och promenerade på kyrkogården. Allt för att fördriva tiden.
Och Lokeman tyckte det var sköj att åka buss minsann.

Nu när jag jobbar så hade jag ju behövt det där med att åka buss gratis. Men inte får jag ta med bebisen till sjukhusets barnavdelning....taskigt värre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0