För en vecka och 15 år sedan

För en vecka sedan var jag och Henk ute och gjorde stan osäker.
Eller, vi var på konsert.
Jag körde och Henk drack en öl.
Men konserten höll hus på stans största nattklubb och det var massa folk där.

Och där fick jag en uppenbarelse.
En uppenbarelse inom mode.

För det första så fanns där fler rutiga skjortor på ett och samma ställe än vad det gör på skogshuggarnas årliga konvention. Det var långärmade skjortor, kortärmade skjortor, bredrutiga, smårutiga, dubbelrutiga, lila, blå, grå, gröna, gula, beiga m.m. m.m.
Så, om ni inte visste det så är rutiga skjortor på mode! Jag visste inte, men nu vet jag ju.

Uppenbarelse nummer två var frisyrerna på killarna.
Säkert 75% (jag läser matte nu vet ni ju) av killarna hade en frisyr som jag vagt kände igen.
Det var polisonger och uppfluffat backslick.
Efter lite funderande så kom jag på vart jag sett frisyren förut.
För sådär 15 år sedan!
Tänk förebilder Jason Priestley och Luke Perry.
Sjukt vidriga frisyrer om ni frågar mig. Jag tänker bara på att frisyren gör att huvudet ser dubbelt så högt (långt) ut som det egentligen är.


Not my kind of cup of tea you know

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0