Pust

Vilken jul.

Vi startade julen den 23:e, då jag och lilleman for hem till svärfar klockan 9 på morgonen.
Sen hjälptes vi åt att göra iordning huset för julen.
Jag dukade, skivade potatis och var behjälplig på alla möjliga sätt.
Loke tog bort alla konfettistjärnor som jag placerat ut, drog bort servetter och sprang i vägen.
Vi drog liksom båda två vårt strå till stacken.

Sen dök svägerskor med familjer upp, svågern hämtade upp Henrik vid lunch och vid 14 var vi alla samlade att fira vår första julafton för i år.
Mycket mat, mycket prat och mycket klappar blev det.
Vi var hemma strax efter 20 och Lokeman däckade hårt.

På julafton skulle vi åka klockan 9 till min farmor. Var det tänkt.
Men Loke bestämde sig för att ha sovmorgon och vi hade inte ställt nån klocka så vi kom inte iväg förrän närmre 10.
Hos farmor fick vi skinkmackor och kaffe och Loke undersökte alla hundratals fotografier och glasskålar som finns i farmors hyllor.
Och inget gick sönder! Heelt otroligt!
Mer klappar kom i vår ägo, mest till lilleman såklart. Han har tydligen varit väldigt snäll det här året...det måste ha skett när jag jobbade.

Hem och låta liten sova middag, sen stress iväg till min morfar där mamma och lillebror häckade.
Mer mat, mer prat och mer klappar.

Slutstoppet för Henk och Loke var hos svärmor. Jag var med dit ett par timmar, skippade maten (fick såklart matlåda) men myste lite innan jag åkte hem för att vila upp mig, familjen sov hos svärmor.
Jobbade nämligen grispass igår. 7-21. Var helt slut efteråt.

Skulle fått sovmorgon idag, eftersom Henk och lilleman sov hos svärfar inatt, men icke. Jag vaknade klockan 7 av sprängande huvudvärk och igenkorkad näsa. Nästan så att jag fick lida för att inte jag var ute och festade igår med halva Sveriges befolkning.

Nu ska jag dammsuga och diska, har en tvätt i maskinen, sen ska jag hämta min lilla älskade familj, saknar dem!
Idag kommer det Alingsåsare och hälsar på, sen blir det julafton med mormor klockan 16.
Sen är julen över.

God fortsättning på er underbara läsare, hoppas julen varit fin och att ni fått många fina klappar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0