Hei ihmiset, olen ollut Suomessa

En ole ollut aktiivinen viikonloppuna, äitini ja minä otin spontaani Helsinkiin perjantaina!

Ja, ni förstår (förhoppningsvis) inte ett dugg.
Men det står att mamma och jag åkte till Helsingfors i fredags och att det är därför som jag inte har varit aktiv på bloggen. På finska. Mycket roligt språk.

Men svårt! Det var ju inte direkt så att man kunde gissa sig till vad som stod på skyltar.
Om det inte stod saker som "kioski" eller "kaneli" såklart.
Varför det skulle stå kanel på en skylt vet jag inte. Men ändå.

Vi har haft en superhelg, första gången jag sovit på en båt faktiskt. Det var mycket mysigt, men jag som avskyr att shoppa tyckte att det fanns väldigt lite att underhålla sig med under resan.
Det fick bli att springa och jämföra menyer på restaurangerna i en timme.
Mycket gott fanns det, men det var satan så dyrt!

Helsingfors var fint, men ser i princip ut som vilken huvudstad som helst.
Det var kallt. Men det fanns gott kaffe!

Nej, nu hinner jag inte babbla mer om vad vi gjorde.
Ni får se lite bilder jag tog istället.


Båthytten på ditresan. Och mamma. Och packning.


Frukost i Helsingfors. Cappuchino och mycket gott bröd.


Finnarna älskar sin öl.


Gott kaffe. Min är en latte med vispgrädde och chokladsås, var även chokladsås i botten av glaset.
Mammas är en espresso med hint av mint och lite grädde på.


Jag var lycklig över mitt kaffe


Vi funderade på att äta asiatiskt, men vi ville äta på rätt nudelbar


Hur förklarar man nummer två i menyn egentligen?


Ja det betyder faktiskt kiosk.


Hotellrummet i Helsingfors. Sängarna var 120 cm breda!


Out for dinner! Happy Lenka!

Kommentarer
Postat av: Vonsan

Hoppas ni haft en trevlig tripp! Jättefina rum och troligen gott kaffe! PS Lokis har varit underbar.

Kram kram

2011-02-08 @ 15:53:01
Postat av: Liv

Du har en fin blogg :)

2011-02-12 @ 22:30:34
URL: http://born1991.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0