Ja just det...

Presenttips till Lenkan: Cthulhu-kramdjur!!! Tack Göteborgarn för den idén, även om du döpte om den till Chumbawamba =)

Som jag har förstått hittills av de kommentarer jag har fått och brukar få tidigare så är det Josse, Mamoulian och Johnny som återkommer till min blogg för att de tycker den är intressant. Ni andra är bara random inne och kollar enstaka gång? Edit: Tezzie också

Igår var jag på tårtkurs som sagt var. Det var sketroligt! Tyckte först att 17.30-21 var så länge, men attans vad tiden gick fort där. Alla fem som var där gjorde olika tårtor med olika fyllningar. Det var svårt, men om man lägger ned sig så blir resultatet så fint! Jag som fastnade totalt för detta har idag köpt på mig verktyg och annat skoj för nästan 900:- Förutom de 400 jag la ut på grejer där igår. Så det är inte billigt att göra tårtor! Men det mesta är ju en engångskostnad, alla verktyg köper man ju bara en gång. Jag är nöjd i alla fall.
Så här blev gårdagens tårta (klicka för större bild):



Det är sockerkaksbottnar fyllda med chokladmousse och apelsinmousse, spacklat med grädde, lock och dekorationer gjorda i sugarpaste. All sugarpaste var vit från början, vi fick färga den själva. Sen har jag sprayat med ätbar metallicfärg för att ge lyster. Det är inte mycket kvar av tårtan idag, Jessicka och Micke var här för en stund sen och åt så det stod härliga till!

Kommentarer
Postat av: Therese Nystedt

Men mums va gottigt det såg ut, vart är du och gör detta? Jag vill med göra tårtor, och äta dem med :P Håller tummarna för att vi piggnar till inför lördagen, är lite rassliga här hemma igen så tråkigt, blir så rastlös. Jag är allt här å läser även om jag inte kommenterar varje gång ;)

Kram kram

2009-09-03 @ 13:50:50
URL: http://tezzies-palats.blogspot.com/
Postat av: Lenkan

Jag var ju på kurs igår och lärde mig göra det, så fort alla grejer jag beställt kommer hit så gör jag hemma. Hur kul som helst! =)



Usch, ni får krya på er gumman, kram!

2009-09-03 @ 13:54:21
URL: http://lenko.blogg.se/
Postat av: Hanne

Tjeena.

Såklart jag följer din blogg med =)

2009-09-03 @ 14:34:48
URL: http://mypinkplace.blogg.se/
Postat av: minnie

Hej gumman, hoppas allt är bra med dig, jag behöver lite bloggtips, hur lyckas man sköta skolan bra och ha en lyckad blogg?

2009-09-03 @ 18:42:46
URL: http://www.minnies.se
Postat av: Vonsan

Min bästa kompis på jobbet tyckte att din var klart snyggast. Bra jobbat Lenkan!!

2009-09-04 @ 13:53:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0