Kvällen

Har nyss smörjt in mig med min mycket dyra nattkräm jag fick i födelsedagspresent av svärmor. Den luktar underbart, och jag blir len som en babystjärt i ansiktet.

Åkte och handlade på Willys inför veckan förut när mannen snarkade i soffan. 218:- löd veckans matbelopp. Det går ju att leva med!
Jag grillade kyckling åt wokade grönsaker till middag. Henrik spelade lite CSI, han måste komma ikapp mig o Petra innan han och jag kan spela tillsammans.
Sen satt jag med Fossan i 2 timmar och skrev ett till kapitel i min bok. Den artar sig minsann! Men idag fick jag en sån grym huvudvärk under tiden, vet inte om det var för att jag stirrade intensivt på skärmen så länge.

Sen har vi inte hunnit med så mycket mer. Jag drog mig i ett bad 30 minuter och läste. Underbart! Nu är det dags att krypa till kojs och kolla färdigt på K2, om det inte kommer andra aktiviteter i vägen....*fniss*
Sen när maken har somnat ska jag nog smyga upp igen och kolla på Desperate Housewives. Jag gillar det med Henriks tidiga veckor, jag går upp klockan 5, 30 minuter efter honom, går ut samtidigt med honom, tar en 45 minuters rask promenad, kommer hem och hushållsysslar lite och sen kryper jag ned i den varma goa sängen i ett par timmar till. När Henk kommer från jobbet så sover han en timme, vi går och lägger oss tillsammans och jag smyger upp när han har somnat. Fast det kommer ju inte fortsätta så när jag också börjar jobba sen, jag får ta vara på de stunderna nu.

Så, nu ska jag ta till min nattritual med medicin, tandborstning, tandtråd och fotcreme. Nästan ett helt gympapass för sänggåendet!

Ciao bella!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0