Ny vecka

Jag har promenerat nu igen, som den arma dåre jag faktiskt är.
Henrik är inne på toa just nu och borstar tänderna, han börjar jobba om 20 minuter.
Själv ska jag vänta på att bli trött igen, så jag får krypa ned under mitt varma täcke.

I fredags kom David o Josse, lagom till grönpepparkyckling och Idol.
Efter Idol tog vi bilen ned till Nolhaga och kollade in Lights in Alingsås. Josse var imponerad, jag tror David gillade det också, han och Henk gick mest och babblade hela tiden.

I lördags ställde jag klockan på 04.45. Gick upp och duschade och började koka ägg och brygga kaffe. 20 minuter senare masade sig resten upp och tuggade sådär halvmekaniskt på sina smörgåsar.
Jag vet inte varför, men jag är alltid piggast på morgonen när jag ganska nyss har vaknat, de flesta andra är trötta som tusan på morgonen och blir sen piggare, jag måste minsann vara tvärtom i det mesta!
05.45 hade vi packat in oss i bilen. Jag som inte var så trött fick äran att köra. Efter 30 minuter så snarkade alla mina 3 passagerare. En timme senare, 07.15 vaknade de unisont när jag svängde in på Gekås parkering.
Henrik och jag tog en julklappsraid och var klara med de flesta av våra inköp efter drygt en timme. Då gick vi ut och lastade in i bilen, sen tog vi en sväng till därinne, utan vagn. Hittade en fin tröja åt honom. Men det började bli så mycket folk vid den tiden att jag inte klarade av att kolla kläder åt mig, så vi struntade i det och gick ut istället. Gick in på Bräckboden och köpte en massa andra-sorteringskakor, sen gick Henrik in på Net-on-net medans jag själv satte mig i bilen och läste en skvallertidning.
Efter 20 minuter kom Henrik också och vi satte oss tillrätta i bilen. Vi pratade en massa och lyssnade på musik och läste. Strax före 12 så kände jag hur mina ögon sjönk ihop och jag började slumra. Då ringer Henriks mobil, David o Josse är äntligen klara. Bra det, för jag var jättehungrig!
Så vi försökte få en plats på nån av restaurangerna på Ullared, men det var ganska uppenbart att om vi inte ville sitta ute i den nollgradiga kylan och äta så skulle vi inte få nån mat då.
Så vi körde in i Varberg istället och hittade en Snabbt & Gott, om det var så snabbt vet jag ju inte, men gott var det i alla fall! Jag tvingade min man att köra hem, jag hade ju inte fått sova nåt än. Så jag sov.
På kvällen såg vi på Disney Pixars nya film, Ratatouille och åt Tex-Mex. Filmen var sådär, inte jättebra, men inte jättedålig heller. Men jag skulle nog sätta den ganska långt ned på Disney-Pixarlistan.

Söndag var en riktigt slapp dag. Vi satt mest i soffan och glodde allihop. Jag o Henk gick till Ica och handlade inför veckan, sen lagade jag kotletter med hemmagjord klyftpotatis och bearnaisedip medan de andra 3 spelade Buzz. Var lite skönt att få vara lite ensam just då och pilla med mitt i tysthet.
Till maten såg vi Shrek 3 och DEN var jättebra. Jag skrattade mycket, det var ganska tätt mellan skämten.
Sedan åkte David o Josse hem till Norrköping och själv la jag mig och somnade på soffan.

Nästa helg blir sovmorgon både lördag och söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0