Snart helga

Jag var alldeles för trött för att orka skriva nåt imorse klockan 5, ni får förlåta mig.

Den 17:e november ska svärfar bjuda alla sina 4 barn (inklusive bonusbarn) och deras respektive på musikalen "The Weddingsinger". Det ser jag verkligen fram emot! Jag älskar musikaler!
I alla fall så gick filmen på tv igår och vi var tvugna att se den för att fräscha upp minnet om vad den går ut på egentligen. Den är ganska kul, men jag undrar hur man gör en bra svensk musikal på den...det är ju så jäkla bra musik i originalet. Viva La 80-tal! Och kläderna! Haha, jag o Henk skrattade nog mest åt kläderna i filmen.

Jag var ju till arbetsförmodligen inte och skrev in mig igår också. Det är ett lite annorlunda system än det var i värmland. Först fick jag anmäla mig i en reception, sen fick jag vänta i 20 minuter innan jag ropades upp. Det var en gubba som såg ut som ett klot med glasögon som tog med mig in på sitt rum och började snabbt som tusan skriva in mig i datorn och spotta ur sig frågor. Jag hann knappt med att svara!
Sen sa han att han inte var min handläggare, honom ska jag få träffa 7:e november. Och samma dag ska jag först på gruppinformation med obligatorisk närvaro klockan 10. Sen är det ett jäkla glapp emellan som jag vette tusan vad jag ska hitta på under, SEN ska jag träffa min handläggare klockan 13. Puh! Och då måste jag ha med mina skolbetyg, mina referenser och alla mina anställningskontrakt som jag hittar. Det har jag aldrig hört att man ska ha när man skriver in sig som arbetssökande förr.

Såg på en riktig skitfilm igår också. Jag hade tråkigt och letade efter en film att fördriva tiden med, så jag tänkte att jag ger väl Sin City en chans då. Jag har tidigare bara ratat den eftersom den inte såg ut som en film som skulle falla mig i smaken, men jag har ju hört så mycket lovord om den.
Redan 10 minuter in i filmen var jag nästan förbannad. Nakna bröst, omotiverade våldsorgier, hjärndöd action, riktigt dåliga specialeffekter och osammanhängande story. Och Alexis Bledel som hora klädd i läder! Det finns ju inte. Usch nej, jag var så INTE imponerad av skitfilmen.

Kommentarer
Postat av: Hannah

Du är utmanad

2007-10-20 @ 10:07:53
URL: http://www.Hannah83.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0