Svettig och varm

Kom nyss in från min 45-minuterspromenad. Går upp klockan 5 och promenerar ensam i mörkret. Mysigt verkligen! Och skönt. Börjar bli kyligt nu på morgnarna, men jag blir fort varm av takten.

I fredags tvingade mamma med mig till Blue Moon på kvällen. Jösses vad folk det var! Jag lovar, man kunde inte röra sig obehindrat mer än ett par decimeter som mest!
Mamma, Thomas och Malin käkade tacobuffé, men jag ville verkligen inte ha, jag ville vänta tills Henrik kom och äta med honom senare. Han kom och räddade mig från folkmassan strax innan 20. Vi åkte hem till mamma, bara han och jag och åt lite mat och kollade på film. Det var underbart att krama honom igen! Vi slöade på soffan hela kvällen och kollade mest på Animal Planet. Till slut orkade han inte mer och gick och la sig. Jag väntade tills mamma o Thomas kom hem, sen kröp jag också ned i en varm och mysig säng med en snarkade älskling i.

Lördagen började med fika hos svärmor. Kent var borta, så det var bara vi o hon. Är så avundsjuk, hon och Kent har bokat en resa till Canarieöarna i februari. All inclusive, en vecka, 5600:- Vill också!
Vi stannade där ett par timmar och pratade mest om resan till Sicilien som vi ska på nästa höst. Jag kan knappt bärga mig! Fast så ska man inte säga egentligen, för hux flux så har tiden försvunnit och jag är ett år äldre igen. Och det är ju inte så mycket att sträva efter egentligen tycker jag!
Efter Yvonne så tog vi oss en tur till morfar. Naturligtvis så var inte gubben hemma, man ska ha jäkla tur om man lyckas pricka in de korta stunder han är hemma i huset! Men Henrik fick i alla fall hälsa på morfars nya katt Pepsi, en underbar Norsk Skogskatt som han köpte på Djurens Vänner.
Hem till mamma och bjöds på karré med rotfrukter i ugn och kantarellsås. Mumma! Började kolla på filmen "Perfume" om Jean-Baptiste. Den är lite underlig, men kan säkert vara bra. Vi hann ju inte se klart hela, var tvugna att göra oss i ordning samtidigt.
Åkte ut till Skoghall igen, hem till svärfar denna gång. Han var i Halmstad så vi tänkte tjuva hans hus för en liten förfest. David, Josefin, Micke, Jessicka, Petra, Jonas och Rickard kom dit och vi hade jättetrevligt. 22.30 åkte vi in till Harrys. Där var det också mycket folk, men det gick i alla fall att röra på sig! Jag och Petra körde drinkkväll med diverse Red Bull/Vodka, Daquiri, After Eightdrinkar och Pear Drops. Pear Dropsen kom i så snygga glas att jag inte kunde låta bli att snatta med dem i handväskan....stygga jag!
Jag hade jätteroligt även om jag inte dansade nåt, satt mest och pratade med alla kompisarna som man ser för sällan numera. Runt 1 så försvann alla utom jag, Henrik och Petra. Poff, bara borta! Men vi ville inte gå än, så vi tog en drink till och njöt av livet. Jag vägrade låta Petra sätta sig ensam i en taxi till Skoghall mitt i natten, så vi släpade med henne till Norrstrand och köpte nattmat på Kenneths. Mamma bor ju precis där, lite farligt när man har druckit alkohol kanske, men även praktiskt tyckte vi som var fyllehungriga.
Petra, jag och Henrik klämde ihop oss i två 90-sängar som vi hade dragit ihop så det blev en dubbelsäng. Klart jag hamnade i mitten med störst chans att glida ned mellan sängarna! Vi var så övertrötta och fulla att vi bara skrattade åt Claes mest hela tiden. Men helt plötsligt blev det knäpptyst, vi däckade samtidigt alla tre.

Söndag gick vi upp i någorlunda tid, vi (läs jag) skulle köra hem Petra, sen skulle vi på dop i Karlskoga, lilla kusin Ebba skulle doppas. Det var en jättefin ceremoni och Ebba var så söt! Fick mycket kramar av min Karlskoga-familj, det är verkligen synd att jag inte träffar dem oftare. Men det är en jäkla tur att jag fick träffa dem alls i livet!
Henrik och jag var tvugna att åka direkt efter ceremonin, vi skulle på kalas hos Tord och Siw. Massa presenter delades ut hit och dit, Martina, Anders, jag, David och Andreas fyller alla år inom loppet av tre veckor, så vi firade allihop på samma gång. Johanna har börjat växa lite, men det syns verkligen inte alls att hon är gravid. Hon mår inge vidare just nu, illamående ständigt och kräks i princip varje dag. Men hon är lycklig.
Sen var det väl inte mer att göra än att sätta sig i bilen och påbörja resan hem. Jag somnade i Åmål och blev väckt av en trött Henka ett par mil innan Mellerud. Då fick jag vackert vakna till och sätta mig bakom ratten. Henrik sov däremot hela vägen till Sollebrunn sen, den lilla slappisen!

Ikväll blir det att skriva på boken med Fossan. Det ska bli skoj!

Nu ska jag sätta igång tvättmaskinen, kanske lite tidigt, men jag såg att alla närmaste grannar redan är vakna, så det är lika bra. Kommer nog att somna gott på soffan om ett tag så det gäller att passa på!

Take Care!

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Hoppas du får en trevlig måndag!

2007-10-08 @ 06:37:26
URL: http://junitjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0