April april!

Jag har faktiskt inte varit utsatt för ett enda aprilskämt. Skönt tycker jag, jag tycker det är ett riktigt fånigt påhitt.

Jag vet att jag inte har skrivit på ett tag, men jag har haft fullt upp och de gånger jag satt mig för att skriva så har inte blogg.se fungerat. Men nu funkar det, nu hra jag tid och nu skriver jag!

Jag skulle egentligen ha varit ledig idag, men direkt jag kom hem från jobbet igår så ringde de och frågade om jag kunde jobba idag. Och det kunde jag ju.
Det är otroligt jobbigt där just nu, det flyttade in en ny gubbe igår som är alldeles sjuk av oro för att han har hamnat hos oss. Han frågar hela tiden efter sin fru, han gråter som ett barn och tjatar om att få ringa ständigt och jämt. Vi håller på att bli galna av att ha honom i hasorna och pratandes i våra öron hela tiden. Självklart förstår vi att det är jobbigt för honom, men vi har ju 6 andra att ta hand om också. Så man är helt slut när man kommer hem från jobbet, även om man bara jobbat 5 timmar.
Nu ska jag jobba resten av vardagarna i veckan. De ville tat jag skulle jobba på lördag också, men David och Josse kommer ju på fredag kväll. Blir det kris får jag nog hoppa in ändå, det är inte mycket annat att göra.

Min mage är proppfull av kyckling och sallad. Sååå gott! Jag är väldigt sugen på cola också, men jag orkar inte ta mig till ica för att handla och jag vill inte be min babe. Han har lånat Guitarhero av Daniel, så han har fullt upp med tv-spel.

Jag ska nog ringa studievägledaren på komvux imorgon också och försöka få en tid med henne så att jag får reda på allt jag behöver veta om kursen och söka in sen. Jag längtar faktiskt efter att plugga igen, det trodde jag aldrig att jag skulle göra!

Nu är jag helt slut. Trött. Men kan inte gå och lägga mig än, det är för tidigt! Då vaknar jag säkert klockan 3 inatt. Men alltför sen tänker jag inte bli ikväll i alla fall, sen skiter jag i om Henk vill vara vaken, då lägger jag mig själv.

Dagens djur
image74

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0