Idiot!

Dumma dumma jag....jag glömde skriva i förrgår att mamma, världens bästa och mest älskade mamma fyllde 45 igår också! Inte bara Tobbe som fyllde år, utan mami också.

Jag kom hem så sent igår att jag inte orkade skriva nåt. Jag hade en jättebra dag ända fram till åtta på kvällen, då brakade Inga ihop. Samma som jag var med till sjukhuset i måndags. Hon grät och hon kunde knappt andas. Så det var inget annat att göra, jag fick sätta mig ambulansen igen och åka med henne till sjukhuset. Det var jobbigt.
De gamla har ju blivit lite av en familj, jag vet att man inte ska fästa sig för mycket vid dem, men det är svårt att låta bli. När då en av ens favoriter ligger i ens famn och gråter och säger att hon inte vill gå bort än så är det svårt att hålla sig helt distanserad. Jag klarade det med bravur som alltid, sa rätt saker och var lugn och pedagogisk. Men när Henrik fick hämta mig på sjukhuset så brast det i bilen.

Jag har sovit väldigt dåligt inatt också, det beror antagligen på att jag har haft en väldigt pressad vecka. Jag ska egentligen jobba på avdelningen över min ikväll, men jag har inte bestämt mig för om jag ska sjukskriva mig. Jag känner att jag behöver få vara lite ledig och pyssla om mig själv, jag har ju jobbat hela veckan och ska jobba ett 10,5-timmarspass på söndag. Jag får se hur jag gör. Henrik är väl inte glad om jag stannar hemma, men jag kan ju inte ta hänsyn till alla andra före mig hela tiden.

Ringde mamma från jobbet igår i alla fall och hon blev jätteglad. Hon hade ont stackarn, hon har ju muskelinflammation i armen, men glad lät hon ändå. Jag hoppas Thomas skämde bort henne igår, annars ska han få smäll nästa gång jag ser honom!

Idag skulle jag liksom försöka sova ut ordentligt. Men det gick ju inte. Jag tvärvaknade strax före åtta. Så jag fick 20 minuter med bejb innan han åkte till jobbet i alla fall, det är ju en trevlig bonus.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra....jag är rastlös samtidigt som jag inte vill göra nåt speciellt eftersom jag känner mig ganska depp idag. Kanske tar en promenad senare. Kanske...

Dagens djur
image80

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0