Nya tider

Idag fick jag fylla i de tider jag kan och vill jobba i almanackan på jobbet. Det blev en hel del!
Räknade ihop att än så länge kommer jag att jobba 95 timmar i april, och det blir säkert mer om folk blir sjuka eller ska på mässor och utbildningar allt eftersom.
Skönt att veta att jag får en ordentlig lön. Ivana, en annan timvikarie klagar på att hon inte får lika mycket som mig. Men för det första så tycker alla att jag jobbar bättre än henne och vill hellre ha in mig (herregud, tjejen är 19 år, 160 lång och väger 45 kilo, det är faktiskt ett tungt jobb vi har) och för det andra bor hon hos sina föräldrar fortfarande. Hon betalar alltså ingen hyra eller mat utan alla hennes pengar går direkt till hennes nöjen.
Jag behöver ju pengarna för att klara av månaden!

Den nya farbrorn som flyttat in var otroligt jobbig idag. Det är så synd om honom när han kommer och gråter och säger att vi håller honom fången och att vi måste förstå att han inte kan leva som han gör hos oss. Så tjatar han om telefonen hela tiden också, att han ska ringa sin fru. Stackarn. Idag hade han fått för sig att hans rakapparat var en mobiltelefon också, så han gick med den i fickan och tog fram den ibland och ville att vi skulle visa honom hur man ringde. Vi ska ju inte gärna säga emot deras uppfattningar, så det var bara att spela med.

Imorgon jobbar jag med Ivana och Karin. Jag älskar att jobba med Karin, tiden går så otroligt fort då! Slutar 14.30, skönt, då ska jag hem och lägga mig på soffan. Det gjorde jag idag och det är underbart!

Dagens middag: fläsk med löksås. Det fick de boende på jobbet också.

Henrik var iväg och köpte ett Nintendo Wii igår, han tyckte han kunde unna oss det eftersom vi får tillbaka 5000:- på skatten i år. Så till helgen blir det både Guitarhero och Warioware med David o Josse. Skoj!
Jag tror inte att Josse och jag blir färdiga den här helgen med boken heller. Vi kommer nog få sätta oss ett tag till. Jag vet att hon är ivrig på att få iväg den, men om boken om mitt liv ska tryckas så vill jag att allt ska stämma och vara så bra som möjligt. Det är väl inte så konstigt att förstå? Jag utlämnar ju hela mig själv.

Nu ska jag lägga mig och mysa med Henk. Top Model på tv och dessutom är vi halvvägs igenom en film som jag gillar skarpt än så länge. "Feed" heter den, handlar om en man som matar sina kvinnor så de blir otroligt tjocka, nästan 300 kg. Den är ganska otäck, men ingen skräckfilm alls.

Såg en jättebra skräckfilm förut också, spanska [REC]. Riktigt riktigt läskig!

Dagens djur
image75

Kommentarer
Postat av: Josse

Hej, varför skulle vi inte bli färdiga på en hel helg? Det tycker jag absolut att vi ska satsa på i alla fall. Klart att man är sugen på att bli klar men vi får prata mer om det i helgen. Jag tar med alla ändringar och jag hoppas att vi hinner med dem. Ser fram emot helgen nu, vi ses imorgon kväll. Du ska väl inte jobba på lördag? Vi ringer när vi närmar oss er. Kram kram

2008-04-03 @ 07:56:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0