Suck, trött!

Nu har jag tid att skriva lite.

Helgen var skoj! David o Josse förgyllde vår tillvaro med en massa tv-spelande. Vi hade kul. Och jag o Josse blev färdiga med boken fast jag inte trodde det och efter lite kompromisser.
Men nu har vi skickat iväg den till ett förlag än så länge, det är sex till vi ska skicka den till. Kommer gå åt en hel del skrivarpapper och bläck, men vem vet, kanske är det värt det?! Över 300 A4-sidor blev det iaf att skriva ut, och det är bara ett manus!

Idag var ingen vidare dag alls på jobbet. En av våra små tanter, ja faktiskt min favorittant mådde så dåligt att vi fick ringa ambulansen, sen fick jag åka med henne till akuten. Så från klockan 10 - 13 satt jag på akuten med henne. Det var inte alls roligt. Det tär minsann en del på psyket att jobba med det jag gör.
I alla fall visade det sig att dte var en hjärtinfarkt hon hade haft på morgonen och hon blev inlagd på hjärtavdelningen på lasarettet.

Efter jobbet var det bättre, även om jag har känt mig väldigt trött och sliten idag efter alla påfrestningar från imorse. Vi mötte nämligen upp med Robin och hans Klara. Fick äntligen träffa damen som fångat Robins hjärta!
Hon är jättemysig, rolig och snäll och söt på alla sätt och vis. Det var kul att umgås med henne.
De lånade med en bunt filmer, för hon ska stanna hos Robin tills på lördag (hon bor i Trollhättan). Så nu har de lite att glo på när de inte sysslar med annat.


Det är lite jobbigt med min tatuering nu. Den kostade 1500:- Då kan man väl vänta sig lite klass på den? Men den har tappat färg. Mycket färg! Så jag vet inte hur jag ska göra. Jag kan inte fylla i den förrän den är färdigläkt, och när den är färdigläkt så är det sommar, då ska man inte gärna tatuera sig. Sen vet jag inte om jag vill gå till Sid igen, det känns konstigt eftersom han misslyckades med den här. Jag får se hur jag gör till hösten. Roligt att gå med en halvt färglös tatuering en hel sommar då! Inte.

Nu är det hockey på tv. SM-finalmatch nummer ett! Jag håller på Linköping, vore kul om de vann, de har aldrig vunnit.

Dagens djur
image77

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Tråkigt med din tatuering. Men det ligger väl ändå i Sids intresse att få en nöjd kund. Du måste ringa och snacka med honom.
Skönt att ni hann färdigt boken. Håller tummarna stenhårt att den blir utgiven. Det skulle ju vara som en extrabonus för dig. Hör av dig när du hört något.
Ha nu en riktigt skön fortsättning på denna kalla dag.
Kram från mig

2008-04-08 @ 12:58:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0