Ingen protest

Och ingen tvekan. Idag ÄR jag tröttast! Finns ingen chans att nån är tröttare än vad jag är.

Däremot sitter jag och skriver på min egna nya bärbara dator! Eller, nya och nya, nygamla snarare. Fick köpa Micke o Jessickas dator som är 2 år gammal för 1500:- och det är ju definitivt överkomligt med tanke på att den fungerar utmärkt, både som spel och skoldator och en helt ny i samma kaliber kostar över 6000:-
Känner mig lycklig, min första egna dator! Snygg är den också, silverfärgad, om man nu ska vara kvinna och vilja att det ska vara snyggt och inte bara funktionellt  =)

anledningen till att jag ä vaken så tidigt är att jag fick köra Henk till jobbet. Han jobbar tidig vecka, jag börjar klockan 7 och går till 12, han till 13. Och det regnar så jag hade ingen lust att gå. Det är faktiskt min bil också, men folk tenderar att glömma det för det är nästan alltid Henrik som har den.

Helgen var fin. Karin den underbara släppte mig redan 19 i torsdags så vi kom i väg i bättre tid. Väl framme hos mamma fick vi kycklingsallad och såg på tv med henne ett par timmar innan vi somnade.
Fredagen började med besök hos chefen för äldreboendet. Han var väl inte sådär jättepositiv till utsikterna för jobb, men jag träffade honom och puffade lite för mig själv i alla fall. Så jag var lite stolt ändå. Morfars kusin ligger på det hemmet, så morfar kom dit och bjöd oss på kaffe inne hos hans kusin. Det var trevligt. Sen var mamma och jag en sväng till mormor också, lika bra att passa på när vi ändå var på skoghall. Efteråt mötte jag upp med Henk och vi hittade en bröllopspresent till Rudberg och Martina, vi letade länge men hittade inget som kändes som de. Till slut blev det en stor skål (mycket snygg) som vi fyllde med chips och godis som de tycker om. Hoppas de gillade den. På kvällen åkte vi till Karlskoga för en middag hos min biologiska morbror, min moster och morfar (biologiska) var där också, det var riktigt trevligt men jag var jäkligt trött. Jag somnade på 2 sekunder när vi väl kom hem.
På lördagen tog vi förmiddagen lugn med frukost och allt. Sen åkte vi och fikade hos svärfar och tog en guidad tur i David och Josses nya lägenhet. Den var fin, men kändes liten. Blir nog bättre när den är i ordning. Sen följde vi med dem till Ikea där de skulle köpa byrå och vi hittade minsann både en ny stekpanna och en "dramatenväska". Behövs nog, för mamma och jag ska till Fredrikshavn på fredag och handla. Aja, tillbaka till mamma efter Ikea för att vila lite och sen göra oss iordning. 17.30 hämtade vi upp Björn och sen bar det av till Tälleruds hembygdsgård för att fira Rudberg och Martina. jag stannade ungefär en timme, det var så mycket folk som jag inte kände och dessutom var det bordsplacering och jag kände ingen alls vid mitt bord, så jag smet. Tyvärr klarade jag inte av det. Så jag åkte hem till mamma, hon och Thomas var borta hela natten, så jag fick vara ifred ensam. Det var skönt. Jag slappnade bara av och såg på tv och myste. Hämtade Henk efter ett nån gång bara.
Igår hann vi inte med mycket. Sov ganska länge, packade ihop våra saker och åkte sen till Micke och Jessicka. Där babblades det som vanligt och dator köptes och kaffe dracks. Sen middag hos svärfar innan vi åkte hem.

Nu är det OS som går på tvn här hemma. Så fort tvn är på i alla fall. Roligt!

Nu ska jag ge mig iväg till jobbet. Jobbar med E-L (hennes första dag efter 4 veckors semester, gissa om jag kommer få höra en massa klagande) och J. Ganska jobbig vecka om man ser till vilka jag jobbar med, men mamma kommer sen och det får mig att orka!
Som tur är jobbar jag ju bara 5 timmar idag. Skriver nog igen ikväll, så ni får ett djur och så.

Ciao så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0