Och den lååånga ludna svaaaanseeeen

Jag har "Ekorrn satt i granen" på huvudet och jag har ingen aning om varför. Men den gör sig påmind ungefär en gång var tjugonde sekund och driver mig till vansinne!

Jobbet gick bra. Eller, som vanligt. Gubben var arg och vansinnig och en av tanterna blev så arg på honom att hon gick efter honom och slog honom. Det var ett jäkla liv ett tag faktiskt. Som tur var så jobbade jag med Therese och J, så Therese och jag bara gick därifrån och tog hand om de andra, så fick J ta dem. Hon brukar nämligen försöka smita ifrån allt vad bråk och jobbigheter heter annars. "jobbigheter heter", vad konstigt det blev!  =)
I alla fall så var schemat fel, Therese slutade 12.30 och jag 13 enligt schemat, J 15. Men sen skulle inte kvällskiftet starta förrän 15 och då skulle J bli ensam över maten och i 2 timmar. Som vanligt så var det jag som fick vika mig och jobba över, jag ringde både Jelena och GBC som skulle komma på kvällen, men ingen av dem hade lust att komma tidigare när de hade ställt in sig på att börja 15. Inte fan hade jag lust att jobba över en timma med J heller, men det fick jag ju lov att göra ändå. Ibland är jag verkligen för snäll.
När jag kom hem sen så kollade jag på Nip/Tuck (bara ett halvt avsnitt kvar nu) sen diskade jag och lagade mat. När Henk kom hem käkade vi, sen stack jag till Therese med en påse fikabröd. Och vi har haft en superkul kväll! Vi har bara druckit kaffe, rökt och pratat, men jag var där i 4 timmar och den tiden bara flög iväg! Vi har i alla fall bestämt att vi inte bara ska lova att hålla kontakten när jag har flyttat, utan att det ska vara så verkligen! Jag hoppas hoppas hoppas det kommer att bli så.

På tal om det så har jag inte pratat med min älskade ex-fru på länge. Kanske skulle ringa henne imorgon eller så, kanske till och med hinner träffa henne på söndag innan vi åker tillbaka. Jag saknar henne så mycket, men alltid när vi åker till värmland så är det massa folk man inte hinner träffa. Och nu går dessutom hela lördagskvällen från 18 åt till Rudbergs bröllopsfest. Visserligen ska det också bli kul, men jag känner mig kluven och sliten mellan alla som vill träffa oss. Som vanligt helt enkelt!

Nu ska jag krypa i säng och se på Project Runway som min älskade make spelat in åt mig medan jag satt på Therese's balkong och skrattade åt när hon berättade att hon en gång blev jagad av en råtta.

Imorgon jobbar jag 14 - 20.30 ungefär, jag ska få gå när alla är lagda lovade Karin. Så jag ska ha sovmorgon och sen åker vi ju direkt efter jobbet. Hinner nog inte skriva heller, så ni får vänta på uppdatering tills efter helgen. Hoppas ni står ut  =)

Btw, vi får inte lägenheten. Men det är bara att kolla nytt!

Dagens middag: Spaghetti med lövbiff/champinjon/senapsås

Dagens Djur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0