Tänkte skriva igår...

Men då fungerade det inte att logga in. Så jag skriver nu istället.

Det har inte hänt nåt speciellt, men jag vill ändå skriva lite. Jobbade skönt idag, en riktigt kort tur. Började 8 och fick gå hem strax efter 10, eftersom jag har ont i mitt knä och ändå slutade 12 och vi hade fått upp alla plus att vi var tre som jobbade. Så jag ringde till chefen för ett ålderdomshem på skoghall när jag kom hem och frågade mig för om jobb. Han var väl lite tveksam men ville att jag skulle skicka in CV och så. Då ställde jag på honom och frågade om jag inte kunde få komma och träffa honom personligen nästa fredag när vi ändå är i skoghall och det gick han med på. Så då får vi talas mer om det. Så ska vi antagligen få se lägenheten också, om ägaren är hemma.

Idag har jag städat. Det var riktigt skoj! Sen när Henk kom hem la vi oss och sov 1,5 timme och sen dammsög han. Såg på film och åt tortillas, sen har vi ägnat oss åt diverse dataspelande och Scopa, ett sicilianskt kortspel resten av kvällen. Nu är det läggdags, ska väl försöka se klart "Massacre" som vi började se på för flera veckor sedan. Den är lite slö, en Italiensk skräckis från 80-talet.

Imorgon kommer svärmor och Kenten, vi ska nog äta på Jasmin där det finns både pizza och kinamat att tillgå. De andra kan äta sin pizza, jag ska ha biff med bambuskott och champinjoner. OM vi nu äter där. Jag vet inte alls än. Det jag vet är att på söndag ska vi till Göteborg, först ska vi på Universeum, det ska bli så kul, jag har velat åka dit länge! Sen när de beger sig hemåt ska Henk och jag på bio, på den nya Batmanfilmen. Jag är inte förtjust i den förra, men jag är sugen på att gå på bio, Henk vill se den och jag skaffade oss platser med extra benutrymme och breda stolar. Så det får gå an.

Nästa vecka jobbar jag mån-tors, Henrik hämtar mig efter jobbet 21 på torsdagen så åker vi till Karlstad, hem till mamma. Jag saknar henne! Men hon kommer kanske hit helgen efter, då ska vi verkligen umgås. Annars ska vi på Rudbergs bröllopsfest på lördagen nästa helg. Det är väl det som är planerat.

Gonatt tussilagos! (och en speciell kram till min Tezzielago som jag saknar så)

Dagens middag: Tortillas

Dagens Djur

Kommentarer
Postat av: Tezzie

Hej gummsan, hittade en brud på stranden i går, din mamma! lika snygg som vanligt och fuskigt brun :D Brunare än mig även om jag har varit i Turkiet en vecka. Gud va kul att ni ska komma tillbaka, hoppas att det löser sig med jobb, du skulle ju kunna ringa ner till mitt jobb, för vi behöver alltid folk. Blinga mig så får du telefon nr. Kramiz miss ya sweety

2008-08-02 @ 10:41:13
URL: http://tezzies.blogg.se/
Postat av: Josse

Hej gumman, fasiken vad jag är imponerad av dig som ska träffa chefen på fredag! Det är bra gjort! Hoppas bara att de inser vad bra du är och ger dig mycket jobb. Saknar er, hoppas att vi kan ses till helgen - kanske kan ni komma och hälsa på oss i vår nya lägenhet? Tänker på er! Kramar från oss.

2008-08-04 @ 07:38:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0