2008 mot sin ände

Jag orkar inte dra upp allt som hänt i jul, men det har varit trevligt och kul och vi fick väldigt mycket klppar som vi önskade oss. Speciell julklapp var den elektriska fonduegrytan, vi hade en som man tände under förut, men den tog sån tid så vi gjorde oss av med den. Nu har vi en snabb elektrisk, så nu ska det bli fondue av igen!
Jag har varit magsjuk också, det var jobbigt kan jag lova. Missade helgens jobb pga det, så nu ska jag jobba 3 helger i rad istället. Usch och fy och blä. Berätta det inte för någon, men jag ska säga upp mig från och med sista helgen i januari, jag måste det pga skolan.
På onsdag blir det middag hos David och Josefin, ska leka charader och mysa lite. Kommer bli tidigt för mig, för jag ska jobba torsdag sen.
Nu orkar jag inte skriva mer, sammanfattar året med en liten lista liksom förra året bara så får det vara nog.

Den här listan med frågor har jag stulit från en annan blogg. Ett ganska fiffigt sätt att sammanfatta året som gått.


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag ringde om jobb och låg på om att få komma på personlig intervju

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Ja faktiskt

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Jajamensan, i år också

4. Dog någon som stod dig nära?
Otroligt nog inte

5. Vilka länder besökte du?
Danmark, Sicilien

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
En utbildning och ett fastjobb kanske?

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
3:e oktober, min 25:årsdag på Sicilien

8. Vad var din största framgång 2008?
Jag kom in på min utbildning och tog tag i den

9. Största misstaget?
Att jag trodde att jag klarar av mer än jag kan

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Konstant förkyld (som alltid)

11. Bästa köpet?
En digital systemkamera

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Räkningar

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Oh ja

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
The Day That Never Comes med Metallica och Anthem med The Law

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Överlag gladare tror jag

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Lärt mig att säga ifrån

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat

18. Hur tillbringade du julen?
Tog det ganska lugnt

19. Blev du kär i år?
Ja, nyförälskad efter flera månader isär med Henk

20. Hur många one night stands?
None

21. Favoritprogram på TV?
Lost

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej

23. Bästa boken du läste i år?
De Oskuldsfulla av systrarna Jones

24. Största musikaliska upptäckten?
"Nya" Metallica

25. Något du önskade dig och fick?
En elektrisk fonduegryta, böcker

26. Något du önskade dig men inte fick?
Jepp, presentcheckar på Coop

27. Årets bästa film?
Den är svår....Låt Den Rätte Komma In ligger bra till i alla fall

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Solade, badade, drack drinkar och åt fantastisk middag på restaurang med Henrik, David, Josse, mamma och Thomas på Sicilien

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att jag hade sluppit att lämna en lägenhet jag älskade, ett jobb jag trivdes med och vänner som jag älskar

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Den "sanna" Lenkan-stilen

31. Vad fick dig att må bra?
Henrik. Mina vänner. Min mamma

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Jag äter fortfarande inte människor

33. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
USA:s presidentval

34. Vem saknade du?
Demon och Danko, Therese, Tobbe & Maria

35. De bästa nya människorna du träffade?
Johan på Casablanca, det är en rolig kille

36. En värdefull läxa du lärt dig i år?
Hemma är inte alltid bäst

37. Citera en sångtext som summerar ditt år:
"How can I Blame You, When it's Me I can't Forgive"

 

Det var det. Gott Nytt År på er peops!

Dagens middag: Lasagne

Dagens Djur


Kommentarer
Postat av: Tezzie

Kikar in och önskar dig och Henk ett GOTT NYTT ÅR!

2008-12-31 @ 09:30:49
URL: http://tezzies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0