Ajje

Godkväll.
Imorse gick jag upp strax efter 8. Kollade på Desperate Housewives och slappade. 10.55 tog jag bussen in till stan och knallade iväg till badhuset för lite motionssimning. Skööönt!
Simmade 30 minuter, bastade 10 och sen stod jag länge i duschen (det var folktomt just då) och njöt av de hårda strålarna. När jag var klar gick jag hem till mamma. Hon var inte hemma, men jag satt och kollade på Animal Planet till 14.30 då jag började traska i snöblask tillbaka till centrum.
Var hos min nya privat-tandläkare för första gången. Fick ju inte träffa henne, men hygienisten Pernilla däremot. Jag hade inga hål (ingen chock direkt, inte haft hål sen jag var 9 eller så) men destomer tandsten! Hon hade en elektrisk skrapa och höll på i säkert 20 minuter med skrapandet, men nu är jag stenfri och mina gaddar skiner!
Det verkar vara jättebra där i alla fall och när Henk känner för att ta sig en koll i sin mun så tycker jag att han ska gå dit också. De är ju inte dyrare än folktandvården men har mycket bättre service, så varför inte?

När babe och jag kom hem så spelade vi Nancy Drew, jättekul! Sen åt vi mat och kollade färdigt på Wall-E som vi började se igår (som finns recenserad på http://moviemania.blogg.se/) och nu är vi super-dupertrötta. Blir dusch och mys isängen med Omen nu.

PS/ Jag känner mig bättre idag, snorig och hostig men ingen feber

Dagens middag: Kokt fläsklägg, julkorv och rotmos med senap

Dagens Djur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0