Home sweet home

Nu är vi hemma!
Ja, vi har vart hemma sen strax före 16, men det är först nu jag orkar skriva av mig lite.

Vi har haft en underbar helg! När vi kom fram på torsdagen så hade vi lägenheten själva i några timmar, de spenderades på soffan med Animal Planet. Sen blev det Tex-Mex och en massa tv med David o Josse.
Fredag så jobbade de, men Henk och jag låg och drog oss. Efter 11 gick vi ned på stan, vi skulle möta upp Josse på jobbet och sen äta kinabuffé. Det var gott, men inte fantastiskt. Jag är nog lite kinamatsnazist också, det är ju en liten last jag har. Så om ni ska äta supergod kinamat: gå till Nya Peking i Karlstad! Jag har provat kinamat i många städer, men inget slår det. Vi satt och diskuterade layout och så till boken, så vi höll på att glömma att Josse skulle tillbaka till jobbet efter lunchen.
Henk och jag handlade och gick hem till lägenheten igen. Förberedde en del av kvällsmaten, sen somnade vi på soffan. När David o Josse kom hem så umgicks vi, åt kycklingsallad och tittade på Lets Dance. Sen tog vi itu med att korra boken. Höll på i ett par timmar innan det var läggdags.
Lördagen startade med frukost, sen ägnade vi i princip hela dagen åt boken medan David och Henrik spelade tv-spel. Vi blev klara med alla ändringar strax efter fem på eftermiddagen. Då skulle det firas! Fixade iordning oss och drog iväg till en restaurang där jag åt en underbar plankstek med stekta grönsaker!
Vi hade trevligt och roligt och mysigt som alltid. Sen gick vi hem igen och kollade på Melodifestivalen. Vilket skämt! Jag höll stenhårt på Thérèse Anderssons låt, den gav mig rysningar! Josse höll på Patrik Isaksson. Alla fyra avskydde Fridas låt mest och de där läskiga tjejerna i CaraCola kom inte långt efter. Men skit! Thérèse går till andra chansen, Isaksson åker ur och FRIDA GÅR DIREKT TILL FINAL????? Hur i helsefyr tänker folk egentligen? Aja, skit var det, men så är det.
Idag gjorde vi inte mycket. Gick upp, käkade frukost och drog oss hemåt. En lugn och behaglig helg! Underbart.

Nu har jag nyss glufsat spjäll och bearnaisedip. Och kollat på Lost. Nu är det dags att hänga tvätt!

Dagens djur
image53

*RAAP*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0