Klockan igen

Nu har den gått för fort igen. Måndag igen imorgon!

Igår kom svärfar med fru strax före elva. Jag hade köpt kaffebröd, men de kommer in med en kasse full med fikabröd, vanligt bröd, smör, ost, skinka, äpplen, kaffe och vindruvor. Som om inte vi skulle ha sånt! Hmpf.
Fast....det hade vi ju inte heller. Inte bröd, skinka, äpplen och vindruvor i alla fall! Mycket mycket snällt av dem.
Vi fikade och pratade en massa och kollade på stafetten i skidskytte för herrar. Gick ju skit. Men men.
Sen gav vi oss ut på stan. En timme för sent tyvärr! Mitt framför näsan på oss så stängde affärerna! Trodde de var öppna till 16 på lördagar, men tydligen stänger de flesta 14. Siw sprang och tittade in i fönstren och bestämde vilka affärer hon absolut skulle in på nästa gång de kom.
Sen åt vi mat på Alingthai. Massa mumma! Alla åt satayspett utom jag som åt äggnudlar med kyckling och biff.
Tillbaka hem, Tord o Henk spelade tv-spel, vi drack mer kaffe och pratade ännu mer. Sen helt plötsligt var det dags för dem att åka! Herrejösses vad fort dagen gick, de hann ju knappt komma innan de åkte igen!

På kvällen körde jag Henk till Daniel. De skulle dricka öl och spela tv-spel som vanligt. Så jag satt här hemma, kollade 3 avsnitt av "Private Practise" och såg hela "Dr T & Kvinnorna." Spelade lite Theme Hospital också, men det gick inge bra, så jag blev sur och stängde av.

Idag har inte hänt mycket här. Fick samtal av E-L som ville ha mig på jobb imorgon och det vill jag ju mer än gärna!
7-13. Då går dagen fortare. Sen jobbar jag ju tisdag 13-21 och på onsdag kommer Tobbe och Maria på middag.
Tobbe går på GI, så vi ska bjuda på riktig GI-mat. Skinkschnitzel med sallad, grillad paprika och grillade champinjoner. Det vet jag att han älskar efter nyår!

Pratade med mamma imorse också, kan inte fatta att det är 2 månader sen jag sist såg henne. Saknar henne!
Jag vet, jag tjatar om det. F'låt.
Saknar Petra också, och Micke o Jessicka, kan jag säga som variation!
Och David o Josse förstås, men de ser vi ju till helgen.

Nu spelar Henk tv-spel, jag vette tusan vad jag ska hitta på. Nåt blir det väl, det brukar det bli.

Dagens djur
image49

"you know you love me"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0