Usch och fy

Host host. Snörvel snörvel. Aj aj. Blä blä.
Ungefär så mår jag nu. Näsan snorar, det gör ont i hals och huvud, jag hostar och mår illa. Och det rinner ur ögonen på mig hela tiden. Jag avskyr att vara förkyld!
Jobbade länge idag. Men det behövde jag verkligen, för jag har bara jobbat 42 timmar i februari.
Skulle jobba imorgon också, men chefen kom upp och sa att det hade blivit dubbelbokning, så jag får vara hemma imorgon. Kanske lika bra det, så som jag mår. Får ligga under täcket och kurera mig istället.
Men torsdag ska jag jobba 8-13 och söndag en H-tur, 06.45-12.30, 16.30-21.15 Då får jag lite timmar i början på mars i alla fall.
Fick lönespec idag, får ut ungefär 12.000:- Jag hade räknat med 9k, så det var ju en trevlig överaskning! Det behövs också, betalade ju räkningar för 26.000:- igår och har inga pengar kvar på sparen. Dessutom får jag kanske 2000:- i lön i mars, då är det bra att lägga undan en del från denna lön.
Var in på bokrean på Maxi idag, hittade bara en bok som jag ville ha, men när vi kom till kassan visade det sig att ingen av oss hade visakort med. Jag tycker sånt är så pinsamt! Men det var inget annat att göra än att åka hem och strunta i boken. Lika bra det när vi har så dåligt med pengar.
Fick i alla fall bekräftat av chefen att jag ska jobba i sommar, så vi får försöka plocka ihop fickpengar till resan där.
Just nu lyssnar jag på hockeyn på radio, det verkar som om det går illa för FBK idag, spelar borta mot HV71, så det var väl ganska uträknat redan. Men de spelar bra verkar det som på kommentatorerna! Och min vackre(?) röde hjälte Jörgen är tillbaka, tycker det märks.
Usch. Jag mår inge bra!
Nu ska strax Henk lägga sig och sova, tror jag ska lägga mig i ett hett bad för att kurera mig lite. Han klarar sig själv i sängen för en gångs skull!
Dagens djur har ni redan fått idag, så jag hoppar det.

Love ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0