Host, snyt och gäsp

Hej gullungar.
Hoppas ni inte är lika förkylda som jag är. Näsan är igentäppt, snoret rinner, då och då rinner även näsblodet jag brukar få när jag är förkyld, halsen värker, hostan river i bröstet och huvudet känns genomtjockt.
Tur att jag inte jobbade idag!

Men igår jobbade jag min första delade tur. Det var lite jobbigt, men inte så jobbigt som jag trodde det skulle vara.
Började 06.45 och tog nattrapporten. Sen satt jag och kollade nyheterna och drack kaffe tills Gina kom 07.30. Då tog hon lite frukost. Strax efter 8 började vi ta upp dem. Stackars Gina, hon ska ha bebis i april och har foglossning för fullt. Hon grimaserade och tog sig för rumpan hela tiden. Jag försökte ta allt tungt så att hon slapp. Hon får inte bli mammaledig förrän 21:a februari och har redan så jobbigt.
När alla hade fått frukost och såg på tv och köket var klart så var klockan 12. Då fick jag åka hem tyckte Gina, för det var så lugnt och E-L kom 12.30.
Så jag åkte hem. Käkade nudlar och ostfralla med Henk, sen damp jag i sängen med kläderna på och sov i 2 timmar.
Upp igen och piggna till inför kvällspasset. Jag hade lite ont i halsen och var snorig, men inget värre.
Tillbaka på jobbet tillsammans med E-L. Fixade kvällsmaten och kaffet och matade de som hade gått och lagt sig. Sen vart det lite stiljte ett tag, då vi satte oss i soffan med ett par av vårdtagarna och såg "På Spåret".
19.30 satte vi igång med nattningen. Gick förvånansvärt lätt, jag tror att E-L vart lite shockad över hur bra det gick. Alla kom i säng och E-L kunde åka hem 20.20. Då vart jag ensam kvar tills natten skulle komma. Fanns inte direkt nåt att göra, tvätten var klar och det enda var väl att diskmaskinen skulle plockas ur.
Så jag gjorde det och gjorde kaffe till nattpersonalen, sen satt jag och läste tidning resten av tiden. 21.10 fick jag åka hem.

Väl hemma blev jag jättesjuk efter maten! Började frysa och skaka och blev simmig i ögonen och höll på att svimma ett tag. Henrik baxade ned honom och mig i badkaret tillsammans och tog hand om mig lite. Det var skönt. Och sen tog det inte lång stund innan jag var nedbäddad i sängen och kände mig som världens sjukaste.
Likadant har det vart idag. Inte gjort många knop.
Egentligen skulle jag inte jobba imorgon när jag mår såhär, men jag har bara 7-12 så det ska jag väl orka med. Men sen tänker jag inte jobba mer i veckan, jobbar ju hela helgen. Hoppas förkylningen är bättre då.

Skriva med Fossan ska jag göra imorgon iaf. Det orkar jag.

Nu ska jag bädda ned mig och kolla på nån thriller med Victoria Silvstedt. Hmmm, undrar hur bra den kan vara....

Kommentarer
Postat av: Josse

Hej, jag skriver ju massvis med kommentarer =) Hoppas helgen var bra trots förkylning, vi hade det jätte mysigt i Karlstad. Tycker att det är dags för er att komma hit snart när ni mår bra och inte jobbar - saknar er! Blir kul att skriva ikväll iaf, vi hörs vid datorn klockan sex. Kramar

2008-01-21 @ 07:37:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0