Trött

Men nu börjar min helg! Min riktiga helg! Jag har nämligen sagt att jag absolut inte kan jobba i helgen, så fredag till söndag är jag helt ledig. Så skönt!
Jag ska sova järnet i helgen.

Idag jobbade jag med min närmsta chef Karin. Hon är väldigt bra att jobba med och hon är jättekul. Babblar på i ett så man hinner inte få in ett ord emellan, men hon är skåj att lyssna på!
Dessutom jobbar vi väldigt lika, vilket gör det väldigt lätt att samarbeta.
Jag fick en del nya tider idag också, så nästa vecka jobbar jag minst mån, tis, ons och tors. Sa att jag kunde jobba helgen också om det behövdes, jag gillar helgens o.b  =)

Dagen (eller eftermiddagen/kvällen) gick väldigt bra. Zombietanten välte en blomkruka som jag fick ta hand om, annars inga övriga saker värda att notera. Det är så lugnt att jobba kvällen, det enda negativa är ju att man blir så sen hem och inte hinner umgås med älskling så mycket. Men det får man ta igen när man inte jobbar. Jag har räknat ut att jag minst kommer få ut 7000:- i lön i slutet av februari, det känns helt underbart!
Låter kanske inte mycket i de flestas öron, men för mig, att få egentjänade pengar jag verkligen känner mig värd till så är det mycket. Speciellt med tanke på att jag faktiskt älskar mitt jobb och inte skulle byta det mot ett annat välbetalt som jag kanske inte trivs lika bra på. Och med Henriks 15.000:- han får i lön så klarar vi oss gott och väl, kanske till och med kan sätta in en slant på sparkontot.

Nu rakar sig älsklingen, han har inte gjort det sen nyår, så han är en riktig skäggslusk.
Jag längtar efter sängen, jag känner mig verkligen såhär:

image26

Ska verkligen bli skönt att få krypa ned under ett varmt och gosigt täcke nu.

Natti natti på er raringar!

Kommentarer
Postat av: Någon

Kul att du fått ett jobb och att du trivs med det. Men det låter lite som att du helst bara jobbar när det är mycket betalt, det är väl inte bara för pengarnas skull du gör det.

2008-01-11 @ 09:26:39
Postat av: Lenkan

Hej någon din lilla smygare!
Klart jag inte jobbar enbart för pengarna, men det är väl anledning nummer 1 att man arbetar överhuvudtaget? För att få lön? Och lönen som vårdbiträde är så dålig att man verkligen försöker få de ynka extrapengar som kan erbjudas i o.b

2008-01-11 @ 10:21:10
URL: http://lenko.blogg.se
Postat av: Någon

Skönt att läsa. Vet att vården inte är den bäst betalda sektorn bland alla yrken som finns. Är faktiskt impad av dem som klarar av att göra det jobbet.

2008-01-14 @ 09:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0