Wooooah....trött!

Ingen är så trött som jag i detta ögonblick!

Det gick ganska bra på nya avdelningen igår, men jag kände ju direkt att jag trivs bättre på den vanliga. Även om den nya har mer organiserat och så. Men det är väl av vanan kan jag tro, jag visste ju inte vart nånting låg eller hur vårdtagarna fungerade alls.
Idag jobbar jag där från 07.30 - 14.00. Sen är jag ledig fredag, sen kommer mn delade tur på lördag. Jösses vad trött jag kommer att vara!
Jösses ja, haha, det är nåt jag har börjat säga ofta. Beror på att man inte vill svära så mycket på jobbet. Och jag är en sån person som kan haspla ur mig svordomar på löpande band när jag går hemma!
Så det blir en massa "jösses" på jobbet istället och jag tar med mig det hem också tydligen =)

Idag blir det gulaschgryta med creme fraiche hemma. Inte dumt alls!

Jag är inte det minsta sugen på att traska iväg i detta väder. Det blåser 19 sekundmeter och regnar. Och Henrik har bilen förstås. Men han ska i alla fall hämta mig efteråt, det är skönt.

Varför jag är så trött?
Tja, jobbade ju till 21 igår, kom hem och åt köttbullar och spaghetti och kollade på film med älskling.
Sen la vi oss vid 22.30 och han slocknade direkt. Själv låg jag och försökte sova. Men det kröp i hela kroppen på mig, kliade överallt och kändes som början till kramp i både armar och ben. Jag vet inte varför. Nån som har förslag på varför det blev så?

Leverpastejsmörgås är gott, men ger knepig eftersmak....

Ja just det! Henk är ju som bekant ganska klantig av sig. När jag hade ätit färdigt igår skulle han ta in ketchupen till köket igen. PANG sa det så låg det ketchup över hela köket! Hela min jacka som hängde på en stol, hela golvet, på bordet, på stolarna, på undersidan av stolarna (!) och på mattan. Henk blev så arg, själv bara skrattade jag åt alltihop. Vet inte om det berodde på att jag var trött eller att jag verkligen fann det roligt att behöva tvätta bort en massa ketchup.

Jäjä, nu ska jag röka lite, kolla nyheterna och så. Sen blir det kallt fotbad för att härda de små (?) fossingarna.

Pyss & Kräm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0