Det gick fort

Den här dagen alltså. Min lediga dag. Brukar vara så. Och inte har jag vart direkt produktiv heller.
Eller det kanske jag visst har förresten....jag har tvättat, vikt och hängt in tvätt, skrivit en matlista för resten av månaden, lagat lasagne och köttfärssås och dessutom vilat en del.

När Henk kom hem åt vi lasagne och såg på "Signs". Den var bättre nu, andra gången jag ser den. Men jag tror det är lite så med Shayamalans filmer, jag gillade inte "The Village" första gången, men andra gången var den bra!
Vi har spelat lite BUZZ också och pratat med alla våra föräldrar (minus pappa såklart)

Imorgon jobbar jag med E-L och Jelena, en alldeles ny timvikarie. Skulle ha varit Therese egentligen och inte E-L, men de bytte. Lite synd är det, jag jobbar ju bättre med Therese. Och Jelena har aldrig jobbat i vården tidigare så hon behöver ta lång tid på sig, kommer att ta tid imorgon. Antagligen måste vi duscha folk också. Men det får gå som det går! Huvudsaken är att allt blir gjort, om så alla inte kommer upp förrän 12. Det är ju bara det att E-L stressar upp sig så.

Nu hoppade Henk in i duschen, så jag ska ta min sista cigarett för dagen och sen ska vi lägga oss. Får se om det blir nån film ikväll, vi är ganska trötta båda två.

Dagens middag: Lasagne med sallad på isbergssallad, gurka och cocktailtomater

Dagens djur


Förresten, för er som undrar (svärmor t.ex) jag avslöjar aldrig vart jag får tag på mina djurbilder  =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0