Slapptask

Så känner jag mig. Är nåt så grymt trött idag! Ändå har jag sovit ordentligt, både i natt och en stund efter jobbet.
Men det är väl bara så vissa dagar.

I helgen hade jag jättekul! I frdags grillade vi hos Yvonne o Kent, mamma var med och det var så mysigt! Jag och Henk tog på oss att köpa "snacksen" till kvällen och det blev 3 sorters salami, 4 sorters lufttorkad skinka, vitlöksgrissinis och vitlöksost. Mumma!
Och Kents kött och Yvonnes potatissallad var inte fy skam det heller.

Vi startade lördagen med att fara hem till svärfar där vi blev bjudna på våfflor med grädde och hemlagad jordgubbssylt. Fortsatte med att det blev minigolfturnering. Fråga mig inte hur, men jag och Henk lyckades verkligen kamma åt oss jumboplatsen! Fast jag tycker nog att vi var duktiga ändå, så det så  =)
18.40 åkte vi in till inre hamn för att träffa en massa gamla vänner. Och skoj var det! De som dök upp var Lill-Micke, Clabbe, Rudberg, Orre, Björn, 2 vänner till Clabbe och en vän till Björn. Så det var jag och en massa karlar! Passar mig perfekt, och de tyckte det var skoj också! Lenkan blev lite fuller, det var faktiskt skoj, inte druckit så på lääänge. Mamma och Thomas hade karaoke i hamnen och det var skitkul att lyssna. Sent på kvällen/natten ropade de upp mig och Henrik till scenen, vi tänkte att "hjälp, nu tvingar hon oss att sjunga", men det gjorde hon inte. Snälla mamma och hennes snälla gubbe sjöng "Bed of Roses" för oss! (För er som inte vet det så var det sången våran best man sjöng på vårt bröllop) De sa i micken att det var vår tvååriga bröllopsdag och så fick vi stå där och hålla om varandra medan de sjöng. Det var så fint! Jag hade tårar i ögonen. Till slut fick ägaren till puben nog av oss och ville gå hem, det var efter stängningsdags, så det blev taxi till svärmor och rinnande direkt i säng.

Söndagen bjöd inte på så mycket. Vi var hem till Rudberg och fikade, för han fyllde år. Han ska gifta sig om 2 veckor, då ska vi dit på bröllopsfest. Hans blivande fru Martina är helt underbar, hur go som helst! Dessutom är hon gravid, så de ska bli föräldrar till nyår. Skoj för dem, det är så kul att det går bra för folk.
Sen åkte vi hem. Jobbiga resande som tar så mycket av min lediga tid.

Sämre nyheter dårå. Vi får inte lägenheten vi ville ha. Det var rekord på ansökningar, 43 stycken ville ha den och vi har inte en chans, det finns de som har stått i kö i flera år. Men men, så är det.

Det är en tant på jobbet som ligger för döden just nu, men i stället för att sätta in vak så skickades hon till sjukhuset. Nästan lite inhumant tycker jag, där ska de tvinga i henne vätska (hon har inte druckit på 3 dygn) så hon får tillbaka livet, sen kommer hon till oss igen om hon överlever och ska ligga som ett kolli igen. Vad är det för liv?

Nåja. Imorgon jobbar jag en kort tur med heliga Birgitta och Jelena. 7-12. Gött.

Dagens middag: Kycklingcurrygryta med majs och ris

Dagens djur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0