Frugan!

Min skära lilla ex-fru kommer på besök i veckan! Yay!
Petra kommer på onsdag kväll och stannar till fredag kväll. Ska bli skoj! Får fira lite alkoholfri midsommar med henne, jag ska ju jobba hela midsommardagen. Jobbigt, men behöver de pengarna!

I fredags hade vi skoj. Jag, Therese och E-L fick skjuts av min man ut till Simmenäs och Karin. Hon bjussade på massa sprit; groggar, Irish Coffee, päronlikör, äppelkonjak osv....dessutom hade jag själv med en flaska vin och fyra Smirnoff Ice. Lenkan vart lite tipsy vill jag lova! Sen var det allmänt kollande på våra bröst. Karin har gått ned 50 kilo senaste tre åren, så hon hade taxöron. Therese har ju silikontuttisar, så hon fick faktiskt inte vara med och leka. E-L hade riktigt snygga bröst för att vara 43 och tvåbarnsmor. Själv kunde jag bara stoltsera med min piercing.
Inte förrän 12 på natten kom vi iväg in till stan igen. Potatisfestivalen, jippie! Var väl som alla andra marknader och så. Gick in i öltältet och vi tappade givetvis bort varandra direkt. Som tur var så kom älskling och Jason också. Henrik var SÅÅÅ full! Han kunde knappt stå, men dansa skulle han. Och roligt hade vi!

Lördagen blev en riktig slappardag. Henk var bakis och jag var trött, så det blev film och tortillas för hela slanten.

Igår så packade vi faktiskt två flyttkartonger med porslin inför när vi ska flytta till Karlstad igen. Skönt att ha det mesta gjort! Dessutom rensade vi tre kartonger från källaren på en massa skit vi har sparat på oss som vi egentligen inte har den minsta nytta av. Det bara tar plats! Så då var vi duktiga!

Idag jobbade jag. Mycket trött, sov kanske 4 timmar inatt. Skulle jobbat med både Therese och E-L egentligen, men Therese fick stanna hemma pga vård av barn så det vart bara jag och E-L. Det gick ju an ändå!
Hamnade på möte med högsta chefen också. Hon ville veta allt negativt om en viss fru J och en GBC på jobbet och jag höll minsann inte tand för tunga! Jag sa som det var och hur jag hade upplevt det. Så nu hoppas jag att det blir en bättring på jobbet, inte för min skull eftersom jag ändå flyttar till hösten, men för vårdtagarnas!

Annars har jag inte gjort mycket idag. Pannbiff och mos. Sovit på soffan. Promenerat. Spelat dator. Henrik gick och la sig för över 2 timmar sedan, han sov nämligen inte en minut inatt. Men jag vill inte lägga mig än, jag är förvisso trött, men inte sömnig. Så jag får hitta på nåt annat. Kanske se lite på film.

Dagens djur

Kommentarer
Postat av: Någon

Så du kommer inte att förgylla vintern med kommentarer från Västra Götaland längre. Men kan det verlkigen bli lika bra i Värmland

Ha en bra dag

2008-06-18 @ 13:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0