Snorets stad

Idag är det verkligen illa. Kunde inte somna inatt för jag hade så ont i halsen!
Men upp kom jag imorse, halsont eller inte, jag vill jobba de få dagar jag kan i juni.  Haft jätteont hela dagen på jobbet, Henrik fick köpa Bafusin på hemvägen.  Jag inbillar mig att de lindrar lite i alla fall. Nu har jag börjat snora nåt så fruktansvärt också!
Alla på jobbet är sjuka. Jobbade med Karin och E-L, de var dåliga båda två. Plus fem av vårdtagarna, bara två som har klarat sig. En tant på jobbet fyllde 89 idag, så hon firades med sång, blommor och tårta. Av oss såklart, ingen av hennes släktingar eller anhöriga kom, de skickade kort istället.

Henk följde med Robin hem efter att vi handlade på Willys, han hade nämligen sett att de sålde färsk fläskfilé för 67:- kilot. Så vi shoppade på oss 1,5 kilo, kan va bra att ha på midsommar.

Fick två nya tider nästa vecka också, på helgen, så jag får helgs-ob. Det behövs, för jag jobbar bara lite drygt 40 timmar på hela månaden.

Tyvärr Någon, bloggen kommer kommer jag nog att fortsätta med, det är bra terapi att få skriva av sig lite, men den kommer att skrivas från det gröna sköna värmland i framtiden istället  =)

Nu sitter jag och väntar på att Petra ska dyka upp. Henk gick nyss och la sig, förbannad på fotbollen. Jag bryr mig inte, jag är en hockeymänniska!

Fy fasen, jag har gjort av med 20 näsdukar idag, då har jag ändå rivit dem i halvor innan jag snytit min stackars nos. Den kommer säkerligen vara röd och fnasig imorgon. Blir vackert det!

Dagens djur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0