Förlåt

Förlåt för att jag inte skrev igår. Jag orkade helt enkelt inte. Var sååå trött!
Jobbade med Coca Carola igår, första gången vi jobbade tillsammans. Vi funkade superbra ihop, hon är också lugn och stabil och hetsar inte upp sig när vårdtagarna är oroliga och arga.
Det var såpass lugnt på avdelningen att Carola ställde sig och bakade både rulltårta och sockerkaka.
Jag var inte kvar till fikat, men jag antar att alla blev väldigt glada över att få nybakt till kaffet. Oftast får de upptinade, färdigköpta kanelkransar eller torra Waferskex. Gott med lite ombyte.

Mötte upp Henrik och Robin i stan och hämtade ut svärfars servis som han hade beställt. En jäkla snygg servis är det, allt som allt har de betalat ca 3500:- för den. Jag lovar, det är värt det!
På kvällen pratade jag med mamma i telefonen. Jag har så ont i fötterna eftersom jag går och lyfter så mycket på jobbet. Jag har höga fotvalv, vilket gör att bara trampdynorna och hälarna tar alla smällar och efter ett tag gör det så ont! Jag beklagade mig lite för mamma, då sa hon att hon skulle betala för ett par bra arbetsskor. Världens snällaste mami! Saknar henne. Ska bli så skoj att se henne till påsk, sen följer hon ju med hit ett par dagar. Lycka!
Nu lurade min man mig. Mycket elakt. Han sa att det inte fanns nå popcorn kvar och jag trodde honom. Han ljög, den mörten. Han ska minsann inte få några sen när jag poppar.

Idag skulle jag sova länge. Jovisst, vaknade åtta imorse! Pft. Så nu är jag helt slut istället. Men det gör inget om jag slumrar lite sen, jobbar 14.30-20.30 imorgon. Ganska skön tur.

Nu verkar det som om det snart ska fixas till lite mat. Henk får stekt fisk med potatis och hollandaisesås och jag ska äta makaroner med bacon. Smaskens!

Dagens djur
image64

Kommentarer
Postat av: Någon

Du är förlåten :)
Läser gärna din blogg, dels för nöjes skull o dels för att se vilket djur som ska representera dig denna dagen

2008-03-12 @ 16:15:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0