Småkonstig dag

För det första: Jag blöder inte längre! Blödde igenom ett par plåster på jobbet, men runt 20 ikväll så slutade det äntligen. Tack och lov! Men det ser ganska ofräscht ut, det är en hel remsa hud på 2 cm som är borta. Som om jag hade försökt flå mig själv ungefär. Bläää!

Blev kaos på jobbet imorse. De ringde från en avdelning jag aldrig varit på och behövde hjälp, så jag fick leta mig fram genom det stora huset och gick vilse 2 gånger innan jag hittade rätt. Där fanns det 8 vårdtagare som jag aldrig träffat tidigare, kunde inte deras rutiner alls, men de litade blint på att jag kunde det. Det var ganska jobbigt, fick fråga hela tiden och var inte säker på nånting. Men upp kom de och frukost fick de och allt gick ju bra till slut.

Sen fick Ivana och jag sätta oss med planeringskalendern på den "vanliga" avdelningen och skriva in vilka tider vi ville jobba. Det är synd att jag åker till Karlstad över påsk egentligen, det fanns mycket jobb då och storhelg ger dubbel timlön. Det kan fanimej behövas när man har en timlön på 88 kr. Men men, fast jag hade bett Henrik att vi skulle stanna här över påsk redan för en månad sen så blev det tydligen så ändå. Kanske kommer få ut 6000:- i slutet på april, det går ju att leva med. Men det är inga vidare pengar för ett arbete som jag ändå gör så gott som på heltid. Dumma jag, eller rättare sagt snälla jag....jag fick en hundvalpsblick från Ivana om en söndag då jag var uppbokad på 8 timmar. Och jag gav henne den. Det ångrar jag nu, men jag är för snäll. Grejen är att Ivana är 19 år, bor hos sina föräldrar, betalar ingen hyra eller mat utan alla hennes pengar går till nöjen. Själv sliter jag arslet ur mig för att vi ska klara av månaden över huvudtaget! Så egentligen skulle jag inte gett henne min tid. Men det är ju försent nu. Curse my weakness!

Jag åt korv och stuvad spenat idag. Stuvad spenat med citron och salt på är verkligen supergott! Helst vill jag inte ha nåt till alls, men då blir maken arger. Själv fick han äta fisk och potatis till spenaten.
Nu ikväll har vi kollat på tv, "Vad bli der för mat" och "Kitchen Nightmares". Roliga program. Jag älskar både Per Morberg och Gordon Ramsey.
Nu blir det sängläge. Jobbar kvällen på min "andra" avdelning imorgon. Det blir nog bra.

Sov gott sötpotatisar!

Dagens djur
image61

Kommentarer
Postat av: Louise

Tack så mycket! :)

2008-03-07 @ 07:29:38
URL: http://rosaochfluff.blogg.se/
Postat av: yvonne

Hej Lenkan
Orolig för din skada. Håll koll och prata med läkare om det inte ger sig.
Tur för mig att du inte jobbar under påsk. Längtar efter er. Ha en skön helg
Svärmor

2008-03-07 @ 14:27:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0