Mamma

Mamma har varit här. Därför har jag inte haft tid att skriva, jag har velat umgås med henne så mycket som möjligt.

Först helgen då. Jag jobbade långtur på lördagen, 6.45-16.45, sen var Robin här när jag kom hem. Jag var trött som ett litet as, men jag orkade ändå vara med och grilla och spela lite Wii. Sen var det min lediga söndag, då gjorde jag så lite som möjligt. Fast det är sant, jag rustade upp lägenheten och städade lite för att mamma skulle komma.

I måndags jobbade jag, mamma kom och hämtade mig från jobbet, vi åkte hem och lastade av hennes grejer, sen gick vi in till centrum. Tog en cappuccino och en italiensk glass på Åkanten sen sprang vi i barnaffärer. Thomas blev nämligen farfar i helgen och hans son bor i gbg, vi ville hitta nån liten present. Och det gjorde vi, en gullig pyjamas och en liten liten babyfilt. Hemma igen så grillade vi och bara mådde bra.

I går så var jag ledig så då tog vi mammas bil in till gbg. Gick och strosade på stan först, jag köpte ett jättefint smyckesset med halsband, örhängen och en ring. Var in på Shock också och kikade, alltid kul att kolla utbudet där. Sen var vi in på Lagerhouse och hittade födelsedagspresent till Therese som fyller 24 imorgon. Får inte glömma att gratta henne!
Sen åkte vi till Majorna där Andreas (Thomas son) och hans fru Rima bor. Pojken var jättefin! Och så stark för att vara så liten. Han var hungrig precis hela tiden. När vi kom hem orkade vi inte laga mat, så det blev Thai Take Away. Det är ju fasligt gott det också!

Idag har jag jobbat igen. Fått se sommarschemat, men inte tillräckligt länge för att kunna börja planera. Hoppas jag får det imorgon....annars har jag fått en del tider i juni i alla fall.
Inte långt kvar nu tills vi åker till Fjällbacka! Bara Henrik och jag från söndag till torsdag i husvagnen. Det ska bli underbart! Det är ju enda semestern jag har i höst.
Efter jobbet tänkte jag vila lite och sedan ha maten klar när Henrik kom hem. Så blev det inte. Han kom hem och väckte mig istället, jag hade somnat på soffan! Trötta jag.
I alla fall så fixade jag till kycklingfilé med ris, champinjonsås och sallad ganska fort.

Nu sitter maken och tittar på hockey. Jag ska bara dricka upp mitt kaffe, sen ska jag springa en stund på orbitreken.
Jag är så trött!!!!

Pöss på er

Dagens djur
image92

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0