Illa

Jag vet, jag har inte skött min plikt som bloggare de senaste dagarna. Men det är ni väl ganska vana vid nu?

Förutom igår så har det ju inte hänt nåt heller, jag har mest pluggat och slöat och tvättat. Hammaröbostäder har varit här och plockat bort vårt torkskåp och satt in en helt ny spis. Spisen är underbar! Verkligen bra.

Igår hämtade jag mamma 12.40. Vi handlade lite och åkte hit, sen hjälpte hon mig med världens jobbigaste skolarbete. Läser Arbetsmiljö och Säkerhet just nu och det är en jäkla massa lagar och föreskrifter man måste läsa och lära sig paragraferna osv. Mamma är lite mer administrativ än vad jag är, så det var skönt att ha hennes hjälp. Jessicka dök upp här runt 18, vi babblade lite sen traskade vi ned till ICI skönhetsvård. Petra och Jessicka hade bjudit mig på en minibehandling där i födelsedagspresent och mamma hängde också på. Mötte upp Petra där, hon hade köpt en flaska Martini och glas, en enorm rosbukett och en fin vas till mig också! Tjejerna på ICI gjorde det så mysigt för oss, de tände ljus och ställde fram brickor med kex och ost, vindruvor, päron, nötter och ölkorv. Petra och Jessie James började sina behandlingar. Petra tog manikyr och Jessie pedikyr. Under tiden bläddrade jag och mamma i bröllopstidningar och myste. Sen var det vår tur. Mamma tog också pedikyr, men jag valde ögonfrans- och brynfärgning med plockning. Hon började med att färga brynen, sen vaxade hon dem och plockade dem. Sen tog hon fransarna. Då släckte hon ned i rummet och satte på mysmusik och så fick jag ligga på i 10 minuter och bara njuta. Det var så härligt att bli ompysslad!
Efteråt gick alla fyra hem hit och åt salladsbuffé som jag och mamma hade fixat. Det var bara att blanda som man ville av: isbergssallad, gurka, cocktailtomater, paprika, rödlök, pasta, kassler, goudaost, fetaost, kyckling, hårdkokt ägg, majs och ananas. Plus att det fanns vitlöksdressing, hemgjort tsatziki och hemgjord vinägrett. Och hemlagade vitlöksbröd såklart! Alla mumsade och njöt i över en timme. Det var sååå gott! Så borde man göra oftare, att alla får välja vad den vill ha i sin egen sallad liksom. Efter maten cyklade Jessie hem, men jag, mamma och Petra kollade på Hjälp! och pratade i ett par timmar till. Sen gick Petra hem runt ett på natten och mamma och jag gick och la oss. Trodde vi skulle somna direkt, men icke då, vi hade tydligen fortfarande mer att prata om, så vi somnade inte förrän tre.

Imorse vaknade jag när mamma gick upp 08.30. Trött! Jag pluggade tills hon åkte 11.40, hon tog bussen tillbaka till stan. Efter det har jag inte gjort så mycket, pluggat lite till, sett på tv, spelat dator, haft huvudvärk....Nu kollar jag på Hells Kitchen, det är så jäkla bra.
Imorgon kommer älsklingen! Myspys, vi har spaltat upp hela fredagskvällen för att få ut så mycket som möjligt av den, sen har vi hela helgen full med annat som måste göras, men fredagen är vår kväll.

Nu ska jag se lite till på tv, sen duscha och lägga mig. Love Y'all!

Dagens middag: Salladsresten från igår

Dagens Djur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0