Jaha, nu igen

Så var ännu en jättekort helg över. Henrik är tillbaka i Alingsås bakom Robins soffa och jag är ensam i vår lägenhet. Fy.

När han kom hem i fredags så myste vi, såg på tv, sov lite middag och åt tortillas innan vi åkte in till stan och gick på bio. Filmen var bra, men det var ingen skräckfilm. Istället har Ajvide valt att göra den till en kärleksfilm mellan en 12-årig mobbad pojke och en vampyrflicka. Det var mycket detaljer som kunde ha varit bättre och en del grejer som är nyckelsaker i boken som inte alls var med i filmen. Så det blev ingen fullpoängare som boken är.

I går så skulle vi fixa med lägenheten var det tänkt, men så blev det inte. I stället njöt vi av att vara tillsammans, myste på soffan med kaffe och tv hela förmiddagen, sen åkte vi till Yvonne och fick låna borrmaskin. Vidare till David och Josefin och hjälpte dem med lite grejer, sen följde de med hem hit, vi beställde fbk-röglematchen och åt pizza. David och Henk fick upp en del lampor i alla fall och duschstången så jag slipper sita ned i badkaret och duscha. Sen spelade vi tv-spel och såg på tv tills det var läggdags.

Idag åkte vi till Tord vid 12, sen har vi packeterat köttfärs och kött, så nu har vi hela frysboxen full med mat. Massa massa massa oxkött för 1900:- Det klarar vi oss på ett tag.
Efter det var det fika, många som har fyllt år. Jag fick ett jättefint halsband med tillhörande örhängen av Johanna och Martina, det var verkligen vackert! Det kommer jag definitivt att använda. Sen fanns det inte mycket tid kvar, vi åkte hem till lägenheten, Henrik packade sina grejer, vi tog farväl och sen åkte han. Dummingen. Jag vill att han alltid ska vara hos mig!
Egentligen skulle han inte komma hit nästa helg, men han ska på arbetsintervju här på fredag, så han kommer till helgen i alla fall! Yay! Lycka! Ni får hålla tummarna så de blöder för att han ska få det jobbet, så slipper jag vara ensam i veckorna och gråta en skvätt varje kväll för att han inte är hos mig.

Imorgon ska jag hälsa på Jessicka på hennes jobb och kolla upp lite grejer och ställa lite frågor inför ett skolarbete. Känns jobbigt, men det är skönt att ha det gjort sen. Klockan 15 ska jag hämta mormor så ska jag och mamma med henne till Ikea och Coop, hon blir så glad när vi är med.

Hade en jobbig diskussion med Freddie-Boy (aka Obelix) förut. Han sa att den enda Metallica-skivan som är thrash-metal är Kill 'em All (deras första skiva) och jag håller inte med. Sen sa han att The Law inte heller är thrash. Dumma han, de är ju jättemycket thrash!

Nu ska jag duscha och sen lägga mig och sussa om jag kan. Blir nog att sätta på en film och glo på tills ögonen sjunker ihop av sig själva, är ju van vid att ha Henk bredvid nu efter två nätter så det kan bli svårt att somna.

Dagens middag: Köttgryta med klyftpotatis

Dagens Djur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0