Ack värmeland du sköna

Jovisst. Här har regnat konstant sen jag och Petra kom hit igårkväll.

Vi var aldrig på Liseberg, Petra hade ögoninflammation och ville inte förvärra den med fartvindar från karuseller. Jag förstod henne, men jag är jäkla besviken på att inte ha fått åka karusell alls i år. Första året sen 1989. Och jag som ändå har tjatat om det sen slutet av april!

Här är det bra annars. Bor i mammas vardagsrum, brorsan och Victor är här också, men det funkar väl att ligga på en uppblåsbar madrass ett tag.

Idag började jag mitt nya jobb. Det är fanimej mycket mer att hålla reda på än man kan tro! Jag var rejält nervös i början, men efterhand lossnade en hel del. Visst har jag gjort mina tabbar också, men jag har börjat lära mig systemet och det verkar funka ganska okej. Sen är det ju saker som säkerligen tar lång tid att lära sig, sånt som kanske inte händer så ofta och därför inte fastnar i rutinen lika lätt.
Men det är kul och intressant och jag gillar det verkligen, även om det stundtals är väldigt stressigt. Speciellt eftersom det tar lite tid för mig att leta mig rätt i kartoteket av filmer och det är nån som hyr 15 filmer (det händer faktsikt, hände ikväll) och det är folk som väntar bakom honom. Tror det tog 3 minuter att hitta alla filmerna. Låter kanske inte så länge när man läser det, men det kändes som väldigt lång tid. Tänk er själva att stå i kö i 3 minuter när du ska hyra en film och köpa en påse godis! Det var alldeles för många suckar i kön för att jag skulle må prima.

Imorgon blir det samma igen, jobbar mer på rutinerna från 17 - 22. På onsdag ska jag nog hem till Martin en sväng när han har slutat skolan, har inte träffat honom sen vi gifte oss och det var verkligen eeeevigheter sen. Ska bli kul att ta en kaffe och prata massa strunt, det är så kul att han också har flyttat tillbaka till Karlstad.
Efter onsdag får vi se vad som händer, jag vet inte riktigt än.

Nu ska jag i alla fall krypa ned i min madrass och längta efter min make. Som jag bara sett i webcamen och pratat med via msn. Saaaaknaaaar honom! Så det gör fysiskt ont nästan. Vill bara krama och snosa och pussa och gosa.

Så Henk, om du läser det här så vet att jag älskar dig massor massor och längtar tills jag får kramas.

Dagens middag: Kinamat på Nya Peking

Dagens Djur

Kommentarer
Postat av: Svärmor

Var inte orolig för att det tar lite tid när du plockar fram filmerna. 3 minuter i kön är ingenting!

Tänk när du är på apoteket. Där kan man snacka om väntan! Ta den tid du behöver och njut av att få jobba med det som du är bra på!

Stor Kram!

2008-09-09 @ 08:33:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0