Nu är det tamejfan vår

Nyss vart ute på morgonpromenad. Helt underbart! Klockan 08.30 när jag gick ut så var det nog 20 grader i solen. Och vilka dofter som sprids! Klippt gräs, blommor och den där söta doften som påminner om kåda när trädens löv slår ut. Och färgerna! Gräset är smaragdgrönt, buskarnas blad något mörkare, björkarnas blad är ljusgröna på gränsen till gulaktiga. Och överallt växer det små blommor i olika färger. Okej, mest vita, men ibland sticker det upp någon liten lila eller gul sak. Våren är verkligen fantastisk.

  Så här fina bilder får jag med nya kameran och superobjektivet. Klicka för större bild.

Idag blir det att fira Valborg ensam. Sitta hemma och se på film och smaska på något gott. Henrik åker till Alingsås. Och mamma kommer inte förrän imorgon. Men det gör mig ingenting, en kväll ensam kan vara mysig, får se om jag får utbrott av tristess, då ringer jag bara Jessie James.

Nu ska jag äta frukost. Sen ska jag nogga tvätta och bädda rent i sängen. Känner mig lite pysslig.

Dagens lunch: Grillad korv med bröd innan Henk åker

Dagens Djur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0