End of an Era

Nu är det alltså slut på tiden då Henk och jag gick och skrotade hemma tillsammans. Nu är han inne i arbetsvärlden igen. Ty fusan vad jag kan sakna det. Inte jobbet på videoaffären, det saknar jag inte alls, men jobbet i Alingsås. Det enda stället jag faktiskt har trivts ordentligt på. Att kliva upp ur sängen klockan sex på morgonen en iskall och kolsvart vinterdag och verkligen längta efter att starta arbetsdagen....det är inte så ofta det händer!

Nu lär jag ju inte jobba igen på ett år eller så, men jag hoppas att när min mammaledighet och utbildning är färdig så kommer jag få ett lika bra (eller åtminstone i närheten av lika bra) jobb igen.

Henrik har legat i sängen i tre timmar och jag har haft tråkigt. Har sett ett par Lost-avsnitt och ätit bajbågar (Henks namn på ostbågar) och suckat mest. Det blir omställning för mig också att inte ha honom med mig hela tiden. Men nu har jag såpass tråkigt att jag nog ska lägga mig jag med.

Dagens middag: kasslergryta med curry och ris

Dagens Djur

Kommentarer
Postat av: bloggare påicedaniel.se

Vad glad att Henke äntligen fått ett kneg !

2009-08-26 @ 23:48:56
URL: http://www.icedaniel.se
Postat av: Lenkan

Oh jag är jätteglad! Men det är ju en omställning

2009-08-27 @ 10:40:32
URL: http://lenko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0