Kylan på väg

Usch, det känns i luften att nu är kylan på väg. Inte för att det är speciellt kallt egentligen (om man inte tar med i räkningen att det faktiskt ska vara högsommar nu) men det smakar (?!) kyligt i luften. Jag ser verkligen fram emot att klampa i snö så fötterna blir blöta, halka på isfläckar, skrapa rutorna på bilen och få frostskador på näsan. Min favoritårstid vintern, helt klart. Eller nåt.

Henk red faktiskt lite förut! Han satt upp och Josse ledde honom försiktigt i skritt, ett par steg tog han också utan att hon höll i. Han var så duktig så! Men han såg helt klart livrädd ut hela tiden. Och man ska ha respekt för hästar. Även om de är riktigt fina djur så är de ganska farliga när det behövs.

Annars har vi faktiskt inte gjort mycket idag, började titta på film men orkade inte se hela idag, fortsättning följer imorgon. Och just det, intervjun babe var på gick bra. Det är ett nattjobb på deltid, men det är ett jobb. Och förhoppningsvis ger det mer pengar än de 9000:- i månaden som vi lever på för tillfället. Så håll tummarna för att han får det.

Jag tror det är dags för en dusch nu och sen sängen. Vem vet, jag kanske får sova åtminstone 3 sammanhängande timmar inatt!

Dagens middag: Gulaschgryta

Dagens Djur



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0