Skumt alltså

Ibland är det här med att fylla i blanketter och så till studielån och föräldrapenning helt jäkla galet, även om man gör det via internet. "Fyll i här", jaha då har jag gjort det, "men du måste fylla i den här också" (något som är helt motsägelsefullt gentemot den första blanketten) "och skicka iväg". "Sen måste du även beställa ett dokument och en blankett som skickas hem till dig och du måste skriva på den manuellt". Jahaja..."sedan ska du ringa din skola och säga åt dem att bekräfta att du studerar" Jamen, ser de inte det själva?

Det är ett jäkla krångel. Lite som att läsa manualen till att byta säkringar på vår nya bi: Säkringar, se häfte 3:1 sidan 20. På sidan 20 i häfte 3:1 står det: Se schema i häfte 3:2 sidan 11. Jaha. Bläddrar till sidan 11 i häfte 3:2 och hittar: Se anvisningar i häfte 3:1 sidan 20. Men hallå? Ringde jag kommunhuset eller? Jag blir bara vidarekopplad och rundkopplad känner jag.

Får se om jag får nån ordning på studielån och föräldrapenning innan ungens ettårsdag. Och bilen också för den delen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0