Bara jag som är som folk?

När man är och handlar på ett köpcentra eller en stor affär så är det ofta mycket trängsel.
Folk verkar tro att det superviktigt att hinna handla alla julklappar på samma gång som man köper julmaten, och alla springer runt med ett visst mått av hysteri i blicken för att slita åt sig en av de stackars 107 skinkor som finns kvar, eller en burk med rödkål som någon annan kanske har siktat in sig på.
Antingen det, eller så har de all tid i vääärlden, kan lätt ställa sig med vagnen på diagonalen i gången samtidigt som de skvallrar med en bekant som de stött på i affären. Eller blockerar en hel hylla med vagnen samtidigt som de lusläser på cornflakespaketet om innehåll av eventuella E-nummer.

Är det bara jag som har lite vett i skallen?
Jag undviker alltid att stå i vägen vid hyllorna och diskarna, har jag en vagn så ställer jag undan den där den inte kan låtsas vara betonggris. Träffar jag på någon jag känner så ser jag till att ställa mig intill väggen och ur vägen för alla med stirrig shoppingblick om jag vill samtala. Både för deras skull och för att jag ska slippa bli bulldozrad av alla saftsoppefreaks.

Varför ser jag sällan folk som tänker likadant som jag?
Nån som kan förklara detta fenomen för en ovetande och undrande Lenka?

Kommentarer
Postat av: Vonsan

Håller med dig ... Har också undrat varför står folk alltid mitt i gången och pratar? Eller på trottoaren? Eller går 4 i rad på trottoar och vägrar sära på sig så att man får gå ut i gatan?

Eller som i vårtat kopieringsrum... till och med mina arbetskamrater står som fastmurade där och i korridoren......

Säger bara en sak: Moral och etik Lenkan.. borta!!

2009-12-10 @ 07:45:41
Postat av: mamoulian

Jag är som du Lenk: försöker ta hänsyn, men det är det färre och färre som gör... Det är nog vi som är de onormala ;-)

2009-12-10 @ 08:04:01
URL: http://annals-of-mamoulian.blogspot.com
Postat av: mamsen

Älskade du! Har försökt lära er att visa hänsyn sen ni var små och det funkade!!! Hipp hurra! Synd bara för alla andra som inte lärt ut eller lyckats göra det till sina barn!

2009-12-10 @ 11:40:21
Postat av: Lenkan

Svärmor: Men det underliga är att båda dina söner har faktiskt vett de också! Undrar vart det kan ha kommit från =)



Fredrik, vi är ett utdöende släkte



Mamma: Varför tycker folk att det inte är viktigt att lära ut för? Så idiotiskt

2009-12-10 @ 11:56:37
URL: http://lenko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0