Happy New Year

Ser att massor av bloggar har just den här listan uppe nu, men kolla mitt arkiv december 2008 så ser ni att jag kopierat min egen lista.
Ba' så ni vet!

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jepp. Jag fullföljde en graviditet och fick barn.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag tror det, om jag ens avlade några förra året

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Jepp

4. Dog någon som stod dig nära?
Ja, alldeles nyligen dog mormors man

5. Vilka länder besökte du?
I år har jag för en gångs skull hållt mig på hemmaplan

6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?
Ett jobb vore inte så dumt

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
1:a november, då kom min älskade lilla Skrotis äntligen

8. Vad var din största framgång 2009?
Jag var duktig med skolan. Och jag fick barn!

9. Största misstaget?
Att inte klaga när det är befogat

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Konstant förkyld. Sen är det ju havandeskapsförgiftningen, det abnormt höga blodtrycket och njurbäckeninflammationen dårå.

11. Bästa köpet?
Mammabyxor

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Räkningar, as usual. Och en massa på kläder och grejsaker till Lokeman

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att äntligen få ur klumpen ur magen

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Vargvisan som jag sjöng för Loke på sjukhuset

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Både och. Var mycket ledsen under året, men gladare än någonsin när jag fick min bebis

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Sagt ifrån. Stått på mig. Uppskattat livet.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Gråtit. Slösat pengar.

18. Hur tillbringade du julen?
Som vanligt ett jäkla flängande till alla som vill ha en del av vår tid. Ännu mer nu när alla måste träffa bebis också.

19. Blev du kär i år?
Ja, i Lokeman!

20. Hur många one night stands?
Inga alls. Snart 8 år sen sist

21. Favoritprogram på TV?
Lost. Och matlagningsprogram.

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej

23. Bästa boken du läste i år?
Jag läste nog mest gamla böcker i år, kan inte välja ut en favorit

24. Största musikaliska upptäckten?
Vaggvisor

25. Något du önskade dig och fick?
En massa dyra grejor till Lokeman

26. Något du önskade dig men inte fick?
En ny kropp utan graviditetsspår =)

27. Årets bästa film?
Det kom inga bra filmer i år...men en film jag såg i år (kom till Sverige i år) som är ruggigt bra är Paranormal Activity

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Var hemma, tog det lugnt, fick hit folk som käkade muffins

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Om jag hade fått en bra graviditet och en bra förlossning utan komplikationer

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Den "gravida" stilen =)

31. Vad fick dig att må bra?
Mina vänner och bebis

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Jag äter fortfarande inte människor

33. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Valet inför nästa år

34. Vem saknade du?
Alla godingar i Alingsås

35. De bästa nya människorna du träffade?
Roger

36. En värdefull läxa du lärt dig i år?
Man får inte som man vill om man inte kämpar för det

37. Citera en sångtext som summerar ditt år:
"I found the greatest love of all inside of me"



Jag är ledsen att det blev mycket om bebis och graviditet, men i 9 månader det här året så var jag gravid faktiskt, det kan jag inte bara glömma bort

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hehe, man får helt enkelt gära som jag. Räkna stenhårt med att läsarna kommer tillbaka när det blir vardag igen..



ps. Jag gillar gravid och bebis-skriv!

2009-12-30 @ 12:51:33
URL: http://asonet.blogg.se/
Postat av: xy

Going <3 <3 <3

2009-12-31 @ 02:33:32
Postat av: Robin

Inga bra filmer i år??

Världshistoriens kanske bästa film kom ju i år!

Inglourious Basterds kom ju i år!

Se den o ta med den på din lista =)

Kramar

2009-12-31 @ 10:13:58
Postat av: Henkan

Robin: Sådär säger du varje gång det kommer en ny Tarantino-film :)

2009-12-31 @ 18:09:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0