I beg the difference

"Kommentarer
Postat av: xy

Vad är det för skillnad på toalett och WC? Vad är det för skillnad på mobiltelefon & nalle? Vad är det för skillnad på le & smila? Vad är det för skillnad på vagina & fitta? Det är bara två ord som betyder samma sak. Pucko.

2009-12-17 @ 09:03:20"

Jag håller inte med. Möjligtvis med le och smila, även om smila enligt SAOB är "småle" eller "le med stängda läppar".
Men övriga orden?
WC är en förkortning på ett engelskt ord. Nalle och fitta är slangord.
Det är alltså inte samma sak som två ord med samma mening.

Tycker jag alltså.
Men jag kan ha fel.

Kommentarer
Postat av: xy

Vi tar det så t.o.m. du fattar då:



Toalett - Vattenklosett

Mobiltelefon - Bärbar telefon

Vagina - Slida



Meningen var inte ordmärkningen utan att de orden du är "förbryllad" över helt enkelt är två ord som betyder samma sak. På vilket sätt är det förbryllande?

2009-12-17 @ 13:09:49
Postat av: Lenkan

Det som är förbryllande är att det finns flera ord för samma sak helt enkelt.



Jag måste säga att jag känner mig lite nedvärderad och sårad just nu

2009-12-17 @ 13:24:46
URL: http://lenko.blogg.se/
Postat av: Robin

Jag är på din sida Lenkan!

Låt inte det ointelligenta puckot komma åt dig!

Stå på dig gumman.

Kramar

2009-12-17 @ 19:22:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0