Frieri

Såg nyss på ett avsnitt ur en serie jag följer. Där skulle ett frieri ske, det var meningen att det skulle bli en storslagen grej med tända ljus i hjärtform, romantisk musik, champagne och allt sånt där som hör till. Men alla sådana tillfällen försvann och det slutade med att frieriet blev totalt spontant, inget knäfallande, ingen musik, inget drama. Han bara högg tag i henne när de rusade på väg nånstans, vände henne om, såg henne i ögonen och frågade om hon ville gofta sig med honom.
Och det är precis så ett frieri ska vara tycker jag! Jag blev riktigt rörd och lycklig, även om det är fiktiva personer i en fiktiv vardag jag såg. Ett frieri ska vara spontant, överraskande, och menat på riktigt. Inge krystat, framtvingat eller att den som friar ska känna sig pressad att det måste ske på ett visst sätt. Det var befriande att se att folk kan komma på tanken att skriva ett avsnitt där det sker ett spontant frieri.

Over and out. Tack för att jag fick dela mina tankar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0