Fullt ös

Idag har det varit skitväder. Ösregn. Så efter att vi hade gått upp, druckit kaffe (fast jag drack persikote, känndes som en te-dag) och slöat oss ett par timmar så for vi in till stan och åt lunch på Nya Peking. Där var det fullsmockat med kineser, två busslaster, som trängdes med oss vanliga dödliga buffégäster. Vi fick äta vår goda mat i alla fall, trots att det tjing-tjongade överallt runt omkring oss (nej jag är inte rasistisk, jag tycker det låter skoj bara).

Sen åkte vi vidare till mamma och drack kaffe. Mamsen höll på att baka bröd lika ihärdigt som jag och Henk gjorde tidigare i veckan. Hon hade köpt nya kläder till Eugene som han kan ha till våren och en mag-gördel till mig. Hon är bra snäll. Henrik var och hämtade vår nya bil också, vår ursnygga Passat. Jag fick köra den från mamma och den är helt underbar att köra.

Åkte den till skåre och Babyproffsen och plockade ut vårt start-kit, en gratis box med blöjor, tvättlappar och lite sånt som är bra att ha. Sen åkte vi hem och fixade mat och såg på film. Filmen finns recenserad på min filmblogg för er som är nyfikna.

Nu ska det duschas och sen sussas. Ska äta frukost hos svärmor imorgon halv tio, sen ska vi jobba i stugan med mamma och Thomas några timmar. På kvällen ska babe hem till David och spela tv-spel, då ska jag plugga tänkte jag.

Dagens middag: stekt fläskfilé med pommes och kryddsmör

Dagens Djur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0